ברוך מרזל: "בן גביר כבר לא מייצג את הדרך שלנו"

פעיל הימין אמר בראיון כי יו"ר עוצמה יהודית לא מייצג את הערכים שלו וכי הוא לא מתכוון להצביע לו בבחירות הקרובות: "אני לא בטוח שאצביע, אני מעולם לא הצבעתי למשהו שאני לא מאמין בו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/08/22 13:44 ד באלול התשפב

ברוך מרזל: "בן גביר כבר לא מייצג את הדרך שלנו"
ברוך מרזל, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חבר הכנסת איתמר בן גביר הוא אחד האנשים הכי מסקרנים במערכת הפוליטית. עם השנים, נראה כי יו"ר עוצמה יהודית התמתן: הוריד את התמונה של ברוך גולדשטיין, אמר כי אם בנו יצא מהארון הוא יחבק אותו ויצא נגד אנשים הצועקים: 'מוות לערבים'. בעקבות השינוי של בן גביר, בראיון ל103FM אמר פעיל הימין, ברוך מרזל, כי יו"ר יו"ר עוצמה יהודית כבר לא מייצג אותו.

"ד"ר מיכאל בן ארי ואני הודענו לאיתמר עם כל הידידות והאהבה, עוצמה יהודית הוקמה לצורך אידיאולוגי ולא פוליטי, אני באמת לא רוצה לבקר אותו, אני אוהב אותו, מבחינתי הוא הילד שלי, גדל אצלי, אני אוהב אותו. אני נותן לו חיבוק", אמר מרזל.

בן גביר

בן גביר צילום: David Cohen/Flash90

פעיל הימין סייג את דבריו ואמר כי הוא לא מתכוון לפגוע בבן גביר, אלא רק לבקר את ההתנהלות שלו. "אני לא אומר לאנשים לא לתמוך באיתמר, אני לא הולך חס ושלום לפגוע בו. אבל למסעדה שלו אני לא יכול לתת כשרות כי אני לא, אין פה התייעצות אידיאולוגית, כל המוסדות של התנועה נסגרו. אפילו לרב כהנא הייתה מזכירות, היו דיונים".

ברוך מרזל: הרע במיעוטו הוא גם רע, אני לא מצביע לרע

עוד הוסיף ואמר כי "אני ומיכאל בן ארי הקמנו אותה. אני מעולם לא הצבעתי למשהו שאני לא מאמין בו. אין דמוקרטיה במדינה, מהרגע שד"ר מיכאל בן ארי לא יכול לרוץ לכנסת, בעצם בג"ץ קבע לנו שאיתמר הוא המועמד שלנו. אותי פסלו, הם החליטו שהוא המועמד. אני אגיע לקלפי, ככל הנראה, אם הערכים והדרך שלי לא תהיה שלהם אני לא מצביע, אני לא חייב להצביע".

מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר

מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

על הטענה כי הוא ובן ארי הפכו את בן גביר ל-'שמאלן', אמר כי הוא כבר לא מייצג אותם. "חס ושלום, איתמר בחור טוב, עושה דברים טובים. עזרתי לו לאורך הדרך, גם השנה, אבל כשהבנתי שהוא אומר לי שהוא לא ממשיך את הדרך וכשאני רואה שלאנשים כמו ד"ר בן ארי אין שום השפעה, אין שיקול דעת אידיאולוגי, אני לא יכול שאנשים, כל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה, אבל שאנשים לא יחשבו שאיתמר מייצג את ברוך מרזל, את הדרך שלנו או את ד"ר בן ארי. הוא מייצג את עצמו", אמר פעיל הימין.

בסיום דבריו, אמר כי "אני 50 שנה פעיל בענייני ציבור. הייתי המזכיר של הרב כהנא בכנסת. רצתי בבחירות, יכולתי להיות חבר כנסת, אבל מעולם לא עשיתי פוליטיקה. הלכנו עם דרך. הרע במיעוטו הוא גם רע, אני לא מצביע לרע".