פוענח רצח הילד בן ה-4 מירושלים: נחנק על ידי דודו

בתום חקירה של משטרת ישראל פוענח רצח ילד בן 4 ברמות על ידי דודו. מהחקירה עולה כי החשוד חנק אותו למוות, בהמשך צפויה הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 31/08/22 11:14 ד באלול התשפב

פוענח רצח הילד בן ה-4 מירושלים: נחנק על ידי דודו
צילום: דוברות המשטרה

בימים האחרונים הוגשה הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש בימים הקרובים כתב האישום כנגד חשוד תושב שכונת רמות בירושלים בשנות ה-20 לחייו, ברצח אחיינו זאת לאחר שנעצר זמן קצר לאחר המעשה.

בתאריך 13.8 התקבל דיווח במשטרה אודות ילד כבן 4 שנפצע באורח אנוש בדירת סבו וסבתו בשכונת רמות בירושלים. יום למחרת נקבע מותו בבית החולים. שוטרי תחנת לב הבירה שהוזעקו למקום, עצרו את דודו של המנוח לחקירה, זאת לאחר שעלה כי הקורבן שהה יחד עם החשוד שמתגורר בדירה.

מחקירת האירוע, עלה כי בשלב מסוים הבחינו יושבי הבית כי הקורבן אינו נענה לקריאתם והחלו לחפש אחריו. בשלב מסויים פרצו יושבי הבית את דלת החדר של החשוד שהייתה נעולה, שם מצאו את הקורבן מוטל על הרצפה ואילו החשוד (דודו) יושב בסמוך אליו. הילד פונה תוך מאמצי החייאה להמשך טיפול רפואי. החשוד נעצר לחקירה שהוטלה על ידי מפקד מרחב ציון תנ"צ קובי יעקובי על היחידה ללחימה בפשיעה של מרחב ציון.

זירת רצח הילד ברמות

זירת רצח הילד ברמות צילום: דוברות המשטרה

חרף מאמצי הצוותים הרפואיים, יממה לאחר מכן נקבע מותו של הילד בבית החולים. ממצאים רפואיים וממצאי החקירה העלו כי על פי החשד סיבת המוות הנה שנק (חנק) שעל פי החשד נגרם על ידי החשוד במעשה. לאחר מעצרו, החשוד נשלח לאשפוז ומעצרו הוארך מעת לעת בבית המשפט. בתחילת השבוע הוגשה נגד החשוד במעשה הצהרת תובע מטעם הפרקליטות בדבר הכוונה להגיש נגדו כתב אישום, ומעצרו של החשוד ברצח הוארך עד למחר.

כזכור, בית המשפט התיר לבצע נתיחה שלאחר המוות בגופתו של הפעוט, ובתגובה הפלג הירושלמי הורה על הפגנות נרחבות, "עקב התעקשות משטרת ישראל והפרקליטות לחלל את כבוד המת עם דרישתם כעת בבית המשפט לבצע נתיחה בגופת הפעוט החרדי בן ה-4 שנמצא הבוקר בירושלים ללא רוח חיים, הורו גדולי התורה, מרן ראש הישיבה הגאון רבי אשר דויטש שליט"א ומרן פוסק הדור הגאן רבי עזריאל אוירבך שליט"א, לרבבות בני התורה בכל חלקי הארץ, להתכונן למאבק נחוש ובלתי מתפשר נגד ניתוחי מתים וחילול כבוד המת". בכיכר השבת וברחוב בר אילן נעצרו אז חמישה חשודים בגין הפרת הסדר הציבורי.