מתן כהנא תוקף את נתניהו: "מנסה לברוח מאחריות"

בעקבות שליחת מכתבי האזהרה למעורבים באסון ההילולה במירון, אמר כהנא כי האחראים התעלמו מהבעיות הקיימות במתחם: "כולם ידעו שיש שמה בעיות מאוד קשות, כל שנה שזה עובר בלי שיש הרוגים זה נס גדול"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/08/22 10:11 ד באלול התשפב

מתן כהנא תוקף את נתניהו: "מנסה לברוח מאחריות"
מתן כהנא, צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90

ועדת החקירה הממלכתית לאסון ההילולה במירון שלחה מכתבי אזהרה למעורבים שעלולים להיפגע ממסקנות הוועדה: "בעלי תפקידים ציבוריים בכירים עם סמכויות נרחבות ומשמעותיות נדרשים לשאת באחריות בהתאם". בין הבכירים שקיבלו אזהרה היה ראש הממשלה לשעבר נתניהו. בראיון לגלי צה"ל, אמר חבר הכנסת מתן כהנא, כי יו"ר האופוזיציה מנסה לחמוק מאחריות.

"אני סומך על שיקול הדעת של הוועדה ואני באמת חושב שאם היא בחרה לשלוח אנשים ספציפיים ולאנשים אחרים לא, אז אנחנו צריכים לסמוך על שיקול דעתם. אבל אנחנו בהחלט יכולים לראות את ההתנהגות של ראש הממשלה לשעבר, נתניהו, איך הוא מנסה לברוח מאחריות. כולם ידעו שיש שמה בעיות מאוד קשות. כולם ידעו שכל שנה שזה עובר בלי שיש הרוגים זה נס גדול. ולצערי למרות זאת בגלל לחצים, אף אחד לא עשה שום דבר", אמר כהנא.

נתניהו בעדות

נתניהו בעדות צילום: צילום מסך

נתניהו עלול להיפגע אם תגיע הוועדה למסקנה שידע שקבר הרשב"י מטופל בצורה לקויה

בין הבכירים שקיבלו מכתבי אזהרה ראש האופוזיציה, חבר הכנסת בנימין נתניהו, חבר הכנסת אמיר אוחנה, השר לביטחון הפנים לשעבר, המפכ"ל קובי שבתאי והרב שמואל רבינוביץ, יו"ר ועדת החמישה והממונה על המקומות הקדושים.

לנתניהו כתבו חברי הוועדה כי, "ראש הממשלה לשעבר, עלול להיפגע אם תגיע הוועדה לכלל מסקנה כי: כמי שכיהן כראש ממשלת ישראל משך למעלה משתים עשרה שנים רצופות בתקופה הרלוונטית ידע ראש הממשלה לשעבר נתניהו, או שהיה עליו לדעת, כי אתר קבר הרשב"י במירון מטופל משך שנים בצורה לקויה, שעלולה ליצור סיכון למשתתפים הרבים בהילולה המתקיימת מדי שנה בל"ג בעומר.

למפכ"ל כתבו חברי הוועדה כי היערכותם ומוכנותם של הכוחות תחת פיקודו של ניצב לביא לביצוע המשימה לקו בחסר, בין היתר בעקבות ליקויים בתדרוך ובתרגול, לרבות העדר תרגול אר"ן לכוחות שהיו בשטח בשעות שבהן נערכו ההדלקות המרכזיות.