רפורמת הכשרות | מועצת הרבנות הראשית תזמן לבירור "רבנים פורצי גדר"

החלק השני של רפורמת הכשרות צפוי להיכנס לתוקף בעוד מספר חודשים ובמועצת הרבנות הראשית שבים ומזכירים את התנגדותם למהלך, "לחדול מידית ממתן כשרות מחוץ לתחומם"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 30/08/22 16:34 ג באלול התשפב

רפורמת הכשרות | מועצת הרבנות הראשית תזמן לבירור "רבנים פורצי גדר"
הרבניים הראשיים, צילום: ללא

בישיבת מועצת הרבנות הראשית שהתקיימה היום (ג'), יום פטירתו של מייסד הרבנות הראשית הרב קוק זצ"ל, פרסמו הרבנים הודעה בעניין מתן כשרות של רב עיר מחוץ לתחומו, זאת לקראת החלק השני של רפורמת הכשרות אותה העביר השר לשירותי דת לשעבר, מתן כהנא, שצפויה להיכנס לתוקף בחודש ינואר הקרוב. הרבנים שבו והזכירו את התנגדותם לפתיחת שוק הכשרות לתחרות. 

1.מועצת הרבנות הראשית לישראל קוראת לאותם רבנים פורצי גדר לחדול מידית ממתן כשרות מחוץ לתחומם.

2.ועדת כשרות שע"י מועצת הרבנות הראשית תזמן את אותם רבנים לבירור, ותבחן את פרצות הכשרות שנטענו, לגבי תעודות כשרות שניתנו, וככל שיהיה בכך צורך יופנה העניין אף לוועדת משמעת לרבני עיר.

3. מועצת הרבנות הראשית מברכת על פעילות האכיפה של הלשכה המשפטית בעניין, אותם רבני הנותנים כשרות מחוץ לתחומם, ומבקשת להמשיך בפעילות זו עד לבירור ומיצוי מלא של אכיפת ההפרות.

4.מועצת הרבנות הראשית קוראת למקבלי ההחלטות לאור פרצות הכשרות החמורות, לבטל מידית את האפשרות לרב עיר ליתן כשרות מחוץ לתחום.

5. לאור המכשלות הרבות שהתגלו קוראת מועצת הרבנות הראשית לשר לשירותי דת לעשות שימוש בסמכותו על פי חוק, ולדחות את החלת השלב הבא של רפורמת הכשרות הצפוי להיכנס לתוקף ביום ח' בטבת תשפ"ג (1 בינואר 2023) וזאת עד לתיקון כל הנדרש.

כזכור, על פי הרפורמה, בינואר 2022 נכנסה לתוקף הפעימה הראשונה, פתיחת אזורי הכשרות, ובכך כל מועצה דתית מספקת שירותי כשרות בכל מקום בישראל. החלק השני, שיכנס לתוקף בשנה הבאה, יפתח את השוק לתאגידים פרטיים, שיספקו שירותי השגחה בעצמם ובכך יחליפו את המועצות הדתיות.