הרב הראשי לטוניס מגיב לרצח האנטישמי בצרפת: "לדון את הרוצח על פי חומרת הדין"

הצעיר היהודי מהעיר ג'רבה נרצח על ידי שותפו המוסלמי, והרב הראשי בטוניס דורש מהרשויות בצרפת: "קורא לחקירה שקופה ומיצוי הדין נגד הרוצח הנתעב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/22 12:33 ג באלול התשפב

הרב הראשי לטוניס מגיב לרצח האנטישמי בצרפת: "לדון את הרוצח על פי חומרת הדין"
הרב חיים ביטאן, צילום: באדיבות הרבנות הראשית בטוניסיה

אחרי פרסום הרצח המזעזע בצרפת, דרישה של הרב הראשי לטוניס. אייל חדד, גבר יהודי מתוניסיה, נרצח על ידי שותפו המוסלמי לדירה לפני כשבוע בעיירה קטנה בסן-אה-מארן בצרפת. היום (ג') קורא הרב חיים ביטאן לרשויות בצרפת למצות את הדין עם הרוצח.

הרב הראשי בטוניס וחבר ועידת רבני אירופה, הרב חיים ביטאן, אמר: "הזדעזענו לשמוע על רציחת בן עירנו שבג'רבה, אייל בן מיכאל שנרצח על ידי בן עוולה בצרפת. אנו מבקשים ממשלת צרפת לדון את הרוצח על פי חומרת הדין ולעשות חקירה שקופה ומיצוי הדין עם הרוצח הנתעב, בכדי למנוע מקרים נוספים כמו אלו".

כזכור, משפחתו של הנרצח, מבאר שבע, ניסתה ליצור קשר עמו אך לאחר שלא נענתה החלה בבדיקות. המשטרה נכנסה לתמונה, ובן דירתו של חדד, מוחמד דרידי, הסגיר את עצמו. הרצח בוצע לפני כעשרה ימים, כאשר דרידי הצטייד בגרזן ורצח את חדד. הם התגוררו בעיירה צפונית מזרחית לפריז. כאמור, הרוצח הסגיר את עצמו לידי משטרת צרפת ומסר גרסאות סותרות. לפי הראשונה רצח את שכנו היהודי כי זה היה חייב לו מאה יורו ולא החזירם, לפי הגרסה השנייה רצח את שכנו כי היה יהודי.