שאשא ביטון אופטימית: "הפערים בין שני הצדדים הצטמצמו מאוד"

שלושה ימים בלבד לפני הצלצול הראשון של שנת הלימודים הקרובה ועדיין לא נחתם הסכם בין המורים למשרד האוצר | שרת החינוך: "אין שום סיבה שלא ייחתם הסכם - אפילו בשעות הקרובות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/08/22 09:54 ב באלול התשפב

שאשא ביטון אופטימית: "הפערים בין שני הצדדים הצטמצמו מאוד"
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המשבר בין משרד האוצר להסתדרות המורים נמשך ועדיין לא ברור אם יתקיימו לימודים ביום חמישי הקרוב ושנת הלימודים תיפתח כסדרה. שר האוצר אביגדור ליברמן הודיע כי הוא ידרוש צווי מניעה לשביתה. בראיון לאתר ynet, סיפרה שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון כי הפערים בין משרד האוצר להסתדרות המורים הצטמצמו מאוד.

"אם שופטים את מה שהתרחש אתמול - הפערים הצטמצמו מאוד. אם אתם שואלים אותי בנקודת הזמן הזו, אין שום סיבה שלא ייחתם הסכם - אפילו בשעות הקרובות, נוכל להחזיר להורים ולילדים את הוודאות לפתיחת שנת הלימודים. הצדדים הצליחו להגיע בעצמם לצמצום הפערים. הצלחנו להביא את הצדדים לכדי מו"מ אמיתי", אמרה שאשא ביטון.

שרת החינוך תקפה את החלטתו של שר האוצר להוציא צווי מניעה לשביתה ואמרה כי "מי שמצייץ או רץ להוציא צווי מניעה בזמן שצוותי המו"מ יושבים בחדר, כנראה לא באמת רוצה הסכם. אני מקווה מאוד שאנחנו לא נמצאים במקום הזה, כי מי שישלמו את המחיר אם הדבר הזה לא יקרה - זה רק ילדי ישראל".

ליברמן

ליברמן צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ליברמן: "מי שמספר שהוויכוח הוא על 800 מיליון שקלים טועה"

הבוקר (ג') יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן כתב בחשבון הטוויטר שלו:  "כל מי שמספר שהוויכוח בין משרד האוצר להסתדרות המורים הוא על 800 מיליון שקלים הוא טועה ומטעה. הסיבות לוויכוח הן אחרות - הן על 78% מהציבור שלא מרוצה ממערכת החינוך, על דגש על מצוינות ולא על ותק, על הדרישה שלנו לסנכרן חופשים בין המשק הישראלי למערכת החינוך ועל הסמכויות אותן יש לתת למנהלים- לפטר מורים לא מתאימים, לתמרץ מורים מצטיינים ולתת אפשרות לחוזים אישיים במערכת החינוך".

על המשא ומתן כתב ליברמן: "אתמול נפרדתי בשעה 23:20 מצוותי המו״מ של הסתדרות המורים, משרד החינוך ומשרד האוצר בתחושה שיש תזוזה ויש רצון טוב מצד כל הצדדים ואני מקווה שהיום או מחר נשלים את המלאכה".

ראש הממשלה יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן נפגשו אמש בצהריים בכדי לדון במשבר החינוך השניים סיכמו שיעשו כל מאמץ לפתוח את השנה. ראש הממשלה יאיר לפיד אמר בתום הפגישה: "אנחנו פועלים לפתוח את שנת הלימודים כסידרה. ראש הממשלה יבחן את נושא צווי המניעה אבל מבקש מהצדדים למצות תחילה את תהליכי המשא ומתן".