שכחת ילדים ברכב יכולה לקרות לכולם | כך תמנעו את האסון הבא

עם תחילתו של גל חום הפוקד את מדינת ישראל ופתיחת שנת הלימודים הצפויה בגנים ובבתי הספר - מגן דוד אדום מפרסם הנחיות למניעת שכחת ילדים ברכב

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/08/22 15:46 א באלול התשפב

שכחת ילדים ברכב יכולה לקרות לכולם | כך תמנעו את האסון הבא
תינוק ברכב. , צילום: shutterstock

בימים אלו במהלכו של גל החום המורגש בכל רחבי הארץ - הטמפרטורה ברכב סגור מזנקת תוך דקות ועלולה לגרום למכת חום ואף למוות. כדי למנוע את האסון, יש לבצע את כל הפעולות האפשריות על מנת לוודא כי לא נשארו ילדים ותינוקות ברכב סגור. בשום מקרה אין לעזוב תינוקות וילדים ללא השגחת מבוגר ברכב. בכל הנוגע לרכבי הסעות - על הנהגים והמלווים לסרוק את הרכב ולוודא כי לא נשארו ילדים בסיום הנסיעה.

במגן דוד אדום שבים ומזכירים לציבור כי יש לבדוק את המושב האחורי ברכב ואת שלומם של הילדים שוב ושוב, בכל נסיעה ולוודא כי אף ילד או ילדה לא נשכחו ברכב. בנוסף, במד"א מבקשים מהציבור לתת תשומת לב יתרה  למכוניות חונות במהלך היום, ולהזעיק את מד"א בקו החירום 101 או באמצעות יישומון 'מד"א שלי' בכל מקרה בו נראים ילד או ילדה בכלי רכב ללא השגחת מבוגר. תשומת לב מוגברת של הציבור כולו יכולה להציל את חייהם של פעוטות רבים.

מנכ"ל מד"א: אני מבקש מהציבור להקפיד ולהישמע לכללי הבטיחות

מנכ"ל מד"א, אלי בין: ״את האסון הבא ניתן למנוע. בעקבות גל החום הנוכחי, אני מבקש מהציבור להקפיד על אחת כמה וכמה, להישמע לכללי הבטיחות, ולהעניק את מלוא תשומת הלב כשמסיעים ילדים ברכב. אני מבקש מכל אחת ואחד - להביט לכלי רכב חונים ולדווח במידה ונראה ילד ללא השגחת מבוגר. במגן דוד אדום ערוכים ופועלים כל העת על מנת למנוע את המקרה הבא".

גל החום ישרור ברחבי הארץ עד יום חמישי, יום פתיחת שנת הלימודים. עומסי החום צפויים להיות כבדים בהרים, במישור החוף, בשפלה, ובצפון הנגב, וכבדים עד קיצוניים בעמקי המזרח, בים המלח ובערבה.