בחירות 2022

איחוד הימין | סמוטריץ' מודה: "החיבור טוב אבל מודע לזה שלא כולם אוהבים אותו"

יו"ר הציונות הדתית פנה בעוד ניסיון שכנוע לבוחרים ובאיגרת ארוכה כדרכו הסביר מדוע זו העת לחיבור בין המפלגות, זאת למרות "שיש כאלה שמרגישים איתו לא טוב", עוד הוסיף: נצטרך לעבוד קשה כדי להתגבר על החסרונות

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 28/08/22 14:57 א באלול התשפב

איחוד הימין | סמוטריץ' מודה: "החיבור טוב אבל מודע לזה שלא כולם אוהבים אותו"
נכנסים לכנסת אך הימין מאבד את הרוב. סמוטריץ' ובן גביר, צילום: פלאש 90

בחירות 2022: ביום שישי האחרון הודיעו יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' ויו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, כי בכוונתם לרוץ ברשימה משותפת בבחירות הקרובות. ההודעה התקבלה לאחר שהשניים נפגשו עם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בקיסריה. 

עם ההכרזה על ריצה משותפת שמו השניים סוף להאשמות הדדיות שנשמעו בשבועות האחרונים, זאת במסגרת המשא ומתן בין שתי הרשימות, משא ומתן שכאמור הסתיים באיחוד. באיגרת לבוחר שפורסמה היום (א') התייחס סמוטריץ' למהלך וניבא: "המחנה הלאומי ניצח". 

על גיבוש רשימת הציונות הדתית בפריימריז פתוחים סיפר, "רצינו מאוד שגם שותפינו לסיעה יבואו לאחדות המלאה הזו ויחסכו מכולנו את המאבקים הכרוכים בהרכבת רשימה מאוחדת שבנויה מאוסף של מפלגות קטנות. בחלק הזה אמנם לא הצלחנו, אבל במה שהיה בידיים שלנו עבדנו קשה וברוך השם הצלחנו. כמעט עשרים וחמישה אלף איש הביעו אמון באחדות ובדרך אליה, התפקדו ובחרו בשבוע שעבר נבחרת מצוינת בהליך מכובד וחיובי שראוי לכל שבח". 

"שותפינו לא בחרו להצטרף למפלגה אחת ומאוחדת ולהליך דמוקרטי"

בדבריו סמוטריץ' לא חסך ביקורת על השותפים החדשים, "כפי שהבטחנו, ומששותפינו בחרו לא להצטרף למפלגה אחת מאוחדת ולהליך הדמוקרטי, האצנו מיד לאחר הפריימריז את המגעים לריצה משותפת, יזמנו את חידוש המשא ומתן וברוך השם בתוך פחות משלושה ימים הצלחנו בכך. גם איתמר וגם אנחנו, כל אחד בחוויה שלו ובהתאם לניתוח המציאות שלו, עשינו ויתורים למען האחדות. נמשיך במאמצים להרחיב את האחדות הזו בזמן שנותר עד סגירת הרשימות ואני מקווה שבעזרת השם גם בזה נצליח". 

לדבריו, באחדות יש רק מנצחים. אין מפסידים. "בעיקר עם ישראל ניצח", אבל הוסיף כי הדרך לניצחון עוד ארוכה. "נצטרך לעבוד קשה כדי למקסם את החיבור הזה ולהתגבר על חסרונותיו. נפנה ביחד לעם ישראל כולו ונבקש את אמונו כדי להביא שינוי אמיתי. ובתוך כל זה לנו יש תפקיד נוסף וקריטי: נצטרך להחזיר הביתה את הציונות הדתית כולה. זה לא יהיה קל, אבל אסור לנו לוותר על זה. בלי זה יהיה קשה לנו מאוד לחצות את רף ה-61 מנדטים ולהקים ממשלת ימין, אבל עוד יותר חשוב מכך - בלי זה נישאר מפולגים ומפוצלים ועם הרבה פחות כוח ויכולת לקדם את עולם הערכים המשותף לכולנו במדינת ישראל בשנים הבאות".

עוד הוסיף כי "החיבור עם החברים בעוצמה יהודית הוא טוב והיה נכון בנסיבות הנוכחיות, אבל אני מודע לזה שלא כולם אוהבים אותו. הציבור הדתי לאומי הוא מורכב ומגוון. יש בו מי ששמחים מאוד על החיבור ומודע לזה שלא כולם אוהבים אותו, ויהא עלינו להוכיח שאנחנו יכולים באמת להיות הבית של כולם. נשמור בתוך הביחד שיצרנו לצורך הבחירות על הזהות והייחודיות שלנו כמפלגה ציונית דתית פתוחה ורחבה, ננהל שיח בתוך הבית פנימה וניתן ביטוי לכל הקולות כולם. במהלך הבחירות ובעיקר לאחריהן".

"אחרי שנים קשות הגיע הזמן לאחדות וריפוי אמיתיים"

"נצטרך לפנות למי שמתקשים להצביע לנו, להסביר להם את גודל השעה, את הסכנות הגדולות בממשלת שמאל ואת ההזדמנויות הגדולות שבממשלת ימין, ונקרא להם להיות בצד הנכון של ההיסטוריה ושל העם היהודי ולא לתת את קולם למפלגות שמאל, גם אם הן מתחפשות עכשיו לרגל הבחירות למפלגות מרכז ואף ימין". 

"אחרי שנים קשות, הגיע הזמן לאחדות וריפוי אמיתיים. אחדות בתוכנו פנימה ואחדות של עם ישראל כולו. אחדות סביב דרך ומטרה ברורים של חיזוק היהדות והציונות. באמונה ונחישות, אבל במאור פנים, בהקשבה ובשיח בין אחים".

"אני קורא לאנשי הציונות הדתית כולם - בואו נשלב ידיים. בואו נתכנס סביב המכנה המשותף הענק שיש לנו במטרות ובערכים ונבנה ציונות הדתית גדולה, חזקה ומשפיעה. בואו ניקח אחריות ביחד על מדינת ישראל ועל הציבוריות שלנו ומפעליה הגדולים והחשובים. בואו נמשיך ביחד את הדרך הארוכה שאנחנו צועדים בה. אני יודע שנטל ההוכחה הוא עלי ומבקש את ההזדמנות לעמוד בו".