עמית סגל: זאת הסיבה שנתניהו לא הצטלם עם בן גביר וסמוטריץ׳

בעקבות ההסכם בין יו"ר הציונות הדתית ליו"ר עוצמה יהודית, הפרשן הפוליטי הסרוג מסביר מהי הסיבה האמתית של נתניהו ללחוץ על האיחוד: "הוא לא רצה למצוא את עצמו עם מפלגת ענק בן גבירית שתקשה משמעותית על ממשלתו העתידית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/08/22 22:17 ל באב התשפב

עמית סגל: זאת הסיבה שנתניהו לא הצטלם עם בן גביר וסמוטריץ׳
עמית סגל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שבועות של משא ומתן תקשורתי, חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר הגיעו להסכמה וירוו יחד בבחירות הקרובות, ההסכמה באה על רקע זימונם הבהול לביתו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו שלחץ עליהם לחתום על הסכם ריצה משותף. הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, מסביר מה גרם ליו"ר הליכוד לדחוף לאיחוד הזה.

"סמוטריץ׳ ובן גביר קיבלו ערב שבת בין השמשות את ההחלטה הנבונה מבחינתם, והיא לא לרוץ לבד גם הפעם. סמוטריץ׳ סולד מסגנונו של בן-גביר ורואה בו תופעת פייק, בן גביר רואה בסמוטריץ׳ מתנשא שמבריח קולות ולא שווה את ערכו. אבל במבחן התוצאה - שניהם העדיפו לרוץ יחדיו", אמר סגל.

בן גביר וסמוטריץ

בן גביר וסמוטריץ'. ירוצו ביחד גם בבחירות הקרובתו צילום: פלאש 90

עמית סגל: הרי לכם פלא גסטרונומי, נתניהו ינסה לשתות משהו פריך

עוד הוסיף ואמר כי "סקר מנו גבע לפני שלושה ימים הכריע את הכף: סמוטריץ יכול היה לקבל עסקה טובה יותר עד אז, אך התוצאה 9-0 לא הותירה לו ברירה. בן גביר ידע שעדיפים חמישה מקומות ביד מתשעה על העץ. גם כך מדובר בזינוק דרמטי עבור מפלגה ששלושה מראשיה נפסלו מריצה לכנסת רק בשלוש השנים האחרונות: זה כוח מספיק בשביל תיק בינוני וחברות בקבינט".

סגל התייחס ללחץ של נתניהו לאיחוד וציין כי יש סיבה נוספת לאיחוד. "השדכן, בנימין נתניהו, העדיף לא להצטלם עם הזוג המאושר. השלושה יודעים היטב מדוע: נתניהו לא רוצה להצטלם במחיצת בן גביר. אחת הסיבות לאיחוד הייתה החשש מאובדן קולות תחת אחוז החסימה, אבל סיבה מדוברת פחות הייתה חוסר רצונו של יו״ר הליכוד למצוא עצמו עם מפלגת ענק בן גבירית שתקשה משמעותית על ממשלתו העתידית, אם זו תקום, בבירות העולם. פניו כעת לכווץ את המפלגה המאוחדת לממדים צנועים מאוד. הרי לכם פלא גסטרונומי: נתניהו ינסה לשתות משהו פריך", אמר הפרשן הסרוג.