הלינץ' ליד קבר שמואל הנביא: המשטרה עצרה חמישה חשודים במעשה

משטרת ישראל עצרה במהלך השבת חמישה חשודים בחשד למעורבותם באירוע האלימות והתקיפה שהתרחש ליד קבר שמואל הנביא | נתניהו: "נסיון הלינץ בקבר שמואל הנביא מזעזע, כל זה מול שוטרים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/08/22 21:49 ל באב התשפב

הלינץ' ליד קבר שמואל הנביא: המשטרה עצרה חמישה חשודים במעשה
צילום: דוברות המשטרה

ערבים תקפו אתמול (ו') יהודים סמוך לקבר שמואל הנביא. כוחות ביטחון שהיו במקום הפרידו בין שני הצדדים. בתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות נראו ערבים מכים יהודי שהניף דגל ישראל ומניפים דגלי אש"ף. במהלך השבת, עצרה המשטרה חמישה חשודים בחשד למעורבותם באירוע האלימות.

החשודים נעצרו לחקירה על ידי שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג״ב. החשודים תושבי האזור, בשנות ה-20 עד ה-50 לחייהם. חמשת החשודים נעצרו על ידי המשטרה, לאחר שעל פי החשד היו מעורבים באופן פעיל באירוע האלימות והתקיפה שהתרחש במקום ונבלם על ידי לוחמי מג״ב.

אחד העצורים

אחד העצורים צילום: דוברות המשטרה

החשודים שנעצרו הועברו לחקירה בתחנת המשטרה, זאת בחשד לעבירות של השתתפות בתגרה, תקיפה וחבלה, עבירות ממניע של גזענות/עוינות כלפי הציבור ועבירות נוספות.בתחילת השבוע צפויה המשטרה להביאם בפני בימ"ש (בית דין צבאי) לדיון בעניינם וחקירת המקרה נמשכת במטרה למצות את הדין עם המעורבים במעשה.

נתניהו: כבוד לאומי הוא לא מותרות. היעדרו יעלה בחיי אדם

בעקבות התיעוד של אירוע אלימות, הגיב יו"ר הליכוד תנועת הליכוד ואמר "כבוד לאומי הוא לא מותרות. היעדרו יעלה בחיי אדם. נסיון הלינץ בקבר שמואל הנביא מזעזע, עשרות ערבים תוקפים באלימות קשה צעיר יהודי אחרי שהניף דגל ישראל כשהוא שרוע על המדרכה והם בועטים וחובטים בו בכל גופו, וכל זה מול שוטרים".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' אמר כי "הקמנו את מדינת ישראל לא רק אבל בהחלט גם כדי שיהודים יוכלו לחיות בביטחון ולהסתובב בכל מקום ללא פחד מפוגרומים כפי שביצעו בנו הגויים באלפי שנות גלות".

עוד הוסיף ואמר כי "שנים של שקרי פוליטיקלי קורט, עיוותים דמוקרטיים, בלבול, חולשה ואבדן דרך במערכות האכיפה והמשפט הביאו להרמת ראש של אויבינו והופכיםאותנו היהודים בארץ למיעוט נרדף. אנחנו חייבים להתעשת ולהכות באויב מבית מכה קשה וכואבת שתזכיר לנו ולו שאנחנו בעלי הבית על הארץ הזו והמדינה הזו. ואז יהודים יחזרו לחיות כאן בביטחה".