חבר הכנסת אלי אבידר שוקל איחוד עם מפלגה ערבית

יו"ר מפלגת 'ישראל חופשית ודמוקרטית', מנהל מגעים לריצה משותפת עם רע"מ בבחירות הקרובות | על פי רוב הסקרים, מפלגתו של אבידר לא עוברת את אחוז החסימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/08/22 21:06 ל באב התשפב

חבר הכנסת אלי אבידר שוקל איחוד עם מפלגה ערבית
אלי אבידר, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

בחירות 2022: על פי רוב הסקרים, מפלגתו החדשה של אלי אבידר, 'ישראל חופשית ודמוקרטית', רחוקה מלעבור את אחוז החסימה. על פי פרסומו של העיתונאי מוחמד מג’אדלה, אלי אבידר מנהל מגעים עם מפלגת רע"מ לריצה משותפת.

‏לפי סקרים פנימיים שהוצגו בפני רע"מ, אבידר מוסיף למפלגה שני מנדטים, בעיקר מקהלים שלא הצביעו בעבר בחברה הערבית והיהודית. ‏ברע"מ לא פסלו את האפשרות לרוץ עם אבידר, אך הסבירו שטרם התקבלה החלטה לצרף מועמד יהודי לרשימה.

סקר פנימי חושף: כמה שווה אלי אבידר

כזכור, הכתב הפוליטי של גלי צה"ל, יובל שגב, פרסם סקר שהוזמן ממכון "מאגר מוחות" על ידי פעיליו של אבידר מראה כי אם הוא ירוץ לבד - הוא יזכה ב-2 מנדטים, לפני שהשיק את המפלגה והקמפיין. עוד בדקו בסקר, במידה ואבידר יצטרף לאחת ממפלגות השמאל, העבודה או במרצ, הוא יביא איתו מנדט נוסף למפלגה שיחבור.

כרגע אבידר מתמקד בחוגי בית, רבים מהם עם אנשים ממחנה השמאל, שותפים לשעבר במחאות בלפור נגד ראש המשלה לשעבר נתניהו, בשבועות הקרובים מתכוון אבידר לרשום את מפלגתו ברשם המפלגות וגורמים בסביבתו אומרים כי אין רצון להתאחד עם שום מפלגה אחרת אלא לרוץ עד הסוף לבד. 

על שותפות עם המפלגות הערביות אומר אבידר באחד מחוגי הבית: "מי שפוסל קואליציה עם המשותפת, פוסל אזרחים במדינת ישראל ויסכים בהכרח לממשלה עם הנאשם. רק קואליציה עם המשותפת תנתק את החרדים מנתניהו, כל שאר ההצהרות הן בגדר עבודה בעיניים״.