הרב אילעאי עופרן סופד לרב שמואל זעפרני: "צר לי עליך בן דודי"

הרב שמואל זעפרני הלך לעולמו לאחר מאבק במחלת הסרטן, והרב אילעאי עופרן ספד לו בפוסט בפייסבוק: "איש היה בירושלים - תם, וישר, וירא אלוהים וסר מרע. תלמיד חכם ואיש חסד. בעין בוכה למדנו ממנו על החובה לשמוח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/08/22 10:15 כט באב התשפב

הרב אילעאי עופרן סופד לרב שמואל זעפרני: "צר לי עליך בן דודי"
הרב אילעאי עופרן. , צילום: מושיק שאמע

הרב אילעאי עופרן סופד לרב שמואל זעפרני. אמש (ה') הלך לעולמו הרב שמואל זעפרני, שפרש לאחרונה מראשות ישיבת 'המאירי' והיה עוזרו של הרב מרדכי אליהו. הרב זעפרני היה בן 67 בלכתו, והוא נפטר לאחר התמודדות שנייה עם מחלת הסרטן.

"השלמת המשימה הזו היא כנראה האחרונה במסכת חייו"

"איש היה בירושלים", פתח הרב עופרן שהרב זעפרני היה בן דודו. "איש תם, וישר, וירא אלוהים וסר מרע. תלמיד חכם ואיש חסד. לספר השיעורים שלו על פרשות השבוע הוא קרא 'נתיבותיה שלום', ומי שהכיר אותו קצת, ידע כמה מדויק וקולע השם הזה לאיש ולתורתו".

הרב סיפר כי לפני כמה ימים הוא קיבל את הכרך החדש והאחרון של ספרו על חמישה חומשי תורה, על ספר דברים. "הבנתי בצער שהשלמת המשימה הזו היא כנראה האחרונה במסכת חייו הקצרה והעמוסה כל כך. היום, ערב שבת פרשת ראה הוא השיב נשמתו לבוראה, והותיר את אלפי מכריו ומוקיריו כואבים ועצובים".

הרב המשיך: "פתחתי הבוקר עם הילדים את ספרו החדש כדי ללמוד את שיעורו לפרשת השבוע. את הפרק העוסק בפרשתנו הוא בחר להקדיש למצוות השמחה - לבירור מהותה, לחובה לשמוח, לשמחה בחגים, לשמחת הלימוד, ובעיקר לחובה לשמח אחרים. בעין בוכה למדנו ממנו על החובה לשמוח. צר לי עליך בן דודי הרב שמואל זעפרני. עצוב כל כך".

הרב שמואל זעפרני יובא למנוחות בשעה 12:00 בהר המנוחות בירושלים.