לקראת שביתה: פוצץ המשא ומתן בין ארגון המורים למשרד האוצר

השיחות בין ארגון המורים למשרד האוצר על הרפורמה בבגרויות ועל חמישה ימי לימוד הופסקו לאחר שלא הגיעו להסכמות | רן ארז: "משרד האוצר מנהל את המו"מ כמו בבזאר תורכי ולאחר שיש הסכמות, מעלה קושיות על מנת להביא לפיצוץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/08/22 13:15 כח באב התשפב

לקראת שביתה: פוצץ המשא ומתן בין ארגון המורים למשרד האוצר
יו"ר ארגון המורים רן ארז, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

במקביל למשא ומתן עם הסתדרות המורים, משרד האוצר ניהל שיחות עם ארגון המורים על הרפורמה בבגרויות ועל המעבר לחמישה ימי לימודים. השיחות בין שני הצדדים הופסקו בעקבות טענת משרד האוצר כי יו"ר ארגון המורים, רן ארז, דורש גם הסכם שכר כולל.

במשרד האוצר אמרו כי רן הביע את רצונו לחתום על ההסכם.  "רק אתמול אמר בקולו רן ארז שהוא אינו מעוניין בחתימה על ההסכם כרגע, ווודאי שכיו"ר ארגון עובדים ותיק ומיומן, הוא יודע שאין אפשרות להגיע להסכם שכר כולל תוך שבוע. לכן לא ברורה לנו ההתנהלות הנ"ל שאין מטרתה אלא לפגוע בתלמידי ישראל ולהוסיף שמן למדורה של הסתדרות המורים", אמרו נציגי המשרד.

עוד הוסיפו ואמרו כי "אם רן ארז מעוניין לחזור לשולחן המשא ומתן ולסגור את הנושאים שסוכמו עד כה כפי שהודיע אתמול שבכוונתו לעשות, נציגי מרכז השלטון המקומי, משרד האוצר ומשרד החינוך ממתינים לשובו".

רן ארז: משרד האוצר מסרב לנהל אתנו מו״מ על שכר מורים בטענה שלא נותר מספיק זמן 

בתגובה לטענותיהם של משרד האוצר, אמר ארז כי "משרד האוצר מנהל את המו״מ כמו בבזאר תורכי ולאחר שיש הסכמות מעלה קושיות מן היקב ומן הגורן, על מנת להביא לפיצוץ.  משרד האוצר סרב לחתום על הסכם קיבוצי הכולל רפורמה בבחינות הבגרות, כפי שסוכמה בין שרת החינוך ובינינו".

"יתרה מזאת, סירב משרד החינוך לחתום על קיצור שבוע עבודה ועבודה מהבית כפי שסוכם עם משרד החינוך לאחר מו״מ של חודשים. משרד האוצר אף סירב להתייחס ולהסכים לתיקון תנאי העבודה של המורים, נושאים שאינם עולים כסף כלל, ובסופו של דבר משרד האוצר סירב לנהל אתנו מו״מ על שכר מורים בטענה שלא נותר מספיק זמן עד ספטמבר, למרות שנושאים אלה הועלו בפניו כבר מחודש פברואר ולמעשה לאורך כל חודשי הקיץ", אמר יו"ר ארגון המורים.