סער על הפעלת תחבורה ציבורית בשבת: "אנחנו בהחלט תומכים"

שר המשפטים על כוונתה של שרת התחבורה: "נכון שהנושא של הפעלת התחבורה הציבורית ייקבע על ידי הרשויות המקומיות" | על ביקורתו של נתניהו על הממשלה בנושא הסכם הגרעין: "הקמפיין של נתניהו לא מנע את חתימת ההסכם עם איראן ב-2015"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/08/22 08:44 כח באב התשפב

סער על הפעלת תחבורה ציבורית בשבת: "אנחנו בהחלט תומכים"
גדעון סער, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מרב מיכאלי, הנחתה אתמול (ד') את יו"ר חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), לבצע ניתוח השלכות תפעוליות ותקציביות על מנת לאפשר את הפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה בשבת.  הוראה זו גררה תגובות נזעמות מצד המפלגות הדתיות שדרשו מהיועצת המשפטית לממשלה לעצור כל בדיקה ופעולה כזו בתקופת בחירות. בראיון לגלי צה"ל הבוקר (ה') אמר שר המשפטים, גדעון סער, כי הוא תומך בתחבורה ציבורית בשבת.

שר המשפטים סייג את תמיכתו ואמר כי את ההחלטות צריך להשאיר בידיים של הרשויות המקומיות "אנחנו בהחלט תומכים בעיקרון, אך נכון שהנושא של הפעלת התחבורה הציבורית ייקבע על ידי הרשויות המקומיות", אמר סער בראיון.

סער: נתניהו לא באמת בלם את הדבר הזה

בראיון התייחס סער גם לנושא על חתימה על הסכם הגרעין עם איראן ואמר כי "אנחנו מחויבים להשמיע את קולנו כי הוא משפיע על כל הביטחון האזורי. איננו צד להסכם, נגן על עצמנו בכוחות עצמנו. ישראל תמיד צריכה לוודא שיש לה את היכולות למנוע השגת נשק גרעיני ממדינות אויב".

עוד הוסיף ואמר כי ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו לא פעל נגד הסכם הגרעין שנחתם ב2015.  "בוא ניזכר בהיסטוריה, הקמפיין ההוא של נתניהו לא מנע את חתימת ההסכם עם איראן ב-2015. צריך להסתכל על כל הפרטים לפני ששומעים לעצות של מי שלא באמת בלם את הדבר הזה".