מיכאל ביטון: "אחרי הבחירות נלך לקואליציה רחבה בלי ביבי"

יו"ר ועדת הכלכלה אמר בראיון כי אחרי שגנץ נתן הזדמנות לנתניהו, מפלגתו לעולם לא תשב איתו: "איבדנו את האמון בו, הפשע החמור ביותר בממשלת האחדות היה שביבי עשה תרגיל ונמנע מלהביא את אישור התקציב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/08/22 08:06 כח באב התשפב

מיכאל ביטון: "אחרי הבחירות נלך לקואליציה רחבה בלי ביבי"
מיכאל ביטון, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מיכאל ביטון ייזכר כאחד הגורמים האחראיים לפירוקה של הממשלה ה-36 בעקבות הצהרתו שלא יצביע עם הקואליציה למעט הצבעות אי אמון. בראיון לעיתון 'מעריב' שהתפרסם הבוקר (ה'), אמר ביטון כי מפלגתו לא פוסלת את המפלגות החרדיות ואת חברי הכנסת בליכוד, למעט את העומד בראשה, בנימין נתניהו.

"העם רוצה חיבורים ויציבות לפני הבחירות ועוד יותר אחרי הבחירות, והיחיד שיודע לעשות חיבורים, כולל עם החרדים, הוא בני גנץ. אנחנו לא פוסלים את תנועת הליכוד או את חברי הכנסת שלה. יש לי שם הרבה חברים", אמר ביטון בראיון.

עוד הוסיף ואמר כי "איבדנו את האמון בביבי ולא תינתן הזדמנות שנייה, לאחר שגנץ נתן לו הזדמנות ראשונה ונתניהו מעל באמון. הפשע החמור ביותר בממשלת האחדות היה שביבי עשה תרגיל ונמנע מלהביא את אישור התקציב. אחרי הבחירות נלך לקואליציה רחבה בלעדיו".

אי אפשר לטפל ביוקר המחיה רק בעיתונים

ביטון התייחס לנושא של יוקר המחייה ואמר כי "יוקר המחיה הוא קללה חברתית שמרחפת על אזרחי ישראל מעל 20 שנה. אי אפשר לטפל ביוקר המחיה רק בעיתונים. זאת עבודה שחורה של יום ולילה. מבנה השוק מונע תחרותיות. כל עולמי זה יוקר המחיה. ניסיתי, ולא הצלחתי לנצח לבד".

עוד הוסיף ואמר כי "ועדת הכלכלה היא מקום של אין סוף בעלי אינטרסים, וכל הזמן הופעלו עליי לחצים מלוביסטים. ביקשתי שישלחו את המנכ"לים, וכל אחד מהם קיבל את הזכות להציג את עמדתו. הוועדה לא פחדה להתעמת מול הבנקים, רשתות המזון והחזקים ביותר".

ממשלה עשתה טעויות שאפשר לתקן

יו"ר ועדת הכלכלה ציין כמה פעולות שהממשלה יכולה לעשות כדי להוריד את יוקר המחייה. "הממשלה חייבת להקטין את המיסוי באופן הדרגתי. היא גם יכולה להפעיל את הכלים העומדים לרשותה להורדת יוקר המחיה ביתר נחישות. רשות התחרות רשאית לתת קנסות של עד 100 מיליון שקל, אבל היא לא עשתה את זה. ברגע ששלוש חברות ענק יחטפו קנסות כאלה זאת תהיה חוויה טראומטית, וחברות ייזהרו מלעשוק את הציבור. הרגולטור לא חזק מספיק, והחברות יודעות את זה ומנצלות את זה".

עוד הוסיף ואמר כי "הממשלה עשתה טעויות שאפשר לתקנן דרך התאמת צורכי הדיור והפעלת דיור בר־השגה לאוכלוסיות בקשיים ולזוגות צעירים. הדיור להשכרה חייב להיות מפוקח, עם מחירים שפויים בשכירות ארוכת טווח. אציג אחרי הבחירות את תכנית הדיור".