נתניהו במסיבת העיתונאים: "הדבר היחיד שיעצור את איראן הוא איום צבאי"

יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו קיים מסיבת עיתונאים בנושא הסכם הגרעין עם איראן: "ההסכם עם איראן הוא גרוע. הוא נותן כסף ענק לטרור ולתוקפנות איראנית באזור כולו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/08/22 19:02 כז באב התשפב

נתניהו במסיבת העיתונאים: "הדבר היחיד שיעצור את איראן הוא איום צבאי"
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר האופזיציה ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו קיים הערב (ד') מסיבת עיתונאים במצודת זאב על רקע המגעים בין המעצמות לחתום על הסכם הגרעין עם איראן, בנוסף לראיונות שנתן למספר ערוצי התקשורת בעולם במהלך היום.

נתניהו פתח את דבריו ואמר כי "ההסכם עם איראן הוא גרוע. הוא נותן כסף ענק לטרור ותוקפנות איראנית באזור כולו. מאות מיליארדי דולרים ובהמשך עד סוף יישום ההסכם ב2031 טריליון דולר. סכומים שאי אפשר לדמיין אותם".

נתניהו הוסיף ואמר כי "הוא נותן מערך של צנטריפוגות על שהן עם יכולות ותפוקות של פי עשרה לפי עשרים ממה שיש להם היום. רובן מהדור הישן ופה תוך שנתיים הם יכולים לייצר עוד 3500 צנטריפוגות, זו הכפלה אדירה של איראן מאוריונום מועשר שזה המרכיב העיקרי לפצצת אטום". 

איראן הופכת להיות חסינה למתקפה של אלו שחתמו על ההסכם

נתניהו טען כי בהסכם הנוכחי אין שום דרישה מאיראן להפסיק את התוקפנות שלה במזרח התיכון. "איראן בעצם הופכת להיות חסינה למתקפה של אלו שחתמו על ההסכם, הם בעצם מתחייבים שהם יכולים להתקדם עם הגרעין ולהיות חסינים להתקפה. מה אין בהסכם? דרישה להפסקת התוקפנות האיראנית, דרישה להפסקת הפיתוח של טילים בליסטיים הנושאים את החומר הגרעיני, שום דבר - לא נכנסים לקרביים של פיתוח הנשק הגרעיני. בהסכם אין שום התייחסות", אמר יו"ר הליכוד.

עוד הוסיף ואמר כי "ההסכם הנוכחי הוא גרוע פי כמה מההסכם הקודם. לא משום שהוא היה טוב, אפילו אובמה הודה שההסכם הגרעין יאפשר לאיראן להגיע לזמן פריצה לנשק גרעיני שהוא קרוב לאפס. ההסכם הזה היה כל כך גרוע שאני נדרשתי כראש ממשלה לעשות צעדים בלי קונבנציונאליים כי עמדנו בפני סכנה קיומית".

תהלוכת טילים איראניים. ארכיון

תהלוכת טילים איראניים. ארכיון צילום: saeediex / Shutterstock.com

אם האיום איננו עובד - צריכים להיות ערוכים לפעילות צבאית

נתניהו אמר כי בזמן היותו ראש ממשלה, הוא עשה הכל כדי למנוע מאיראן להגיע לנשק גרעיני. "הלכתי לקונגרס האמריקאי, הלכתי לאו"ם, פעלנו בצורה של צעדים אחרים - כל הדברים האלו סייעו ליצור את התמיכה והרקע הציבורי לעשות פעולות רבות מבצעיות, כפי שאמר איזנקוט - ללא פעולות ישראל איראן הייתה גרעינית כבר לפני שבע שנים", אמר יו"ר האופוזיציה.

עוד אמר והוסיף כי "אין תחליף לאיום צבאי, מה שמשנה הוא הימצאותו של איום צבאי אמין בשילוב של סנקציות משתקות. ואם האיום איננו עובד אתה צריך להיות ערוך לפעילות צבאית, וזה הדבר הבסיסי ביותר. הפעולה לא רק צבאית ת אלא פעולה מדינית שמכשירה את הפעולה הצבאית שמייצרת את הלחץ הנגדי".

ביידן ולפיד

ביידן ולפיד צילום: קובי גדעון/ לע"מ

נתניהו: לפיד בנט וגנץ, הם עשו את ההפך הגמור

נתניהו תקף את הממשלה הנוכחית וטען כי בניגוד אליו, הם לא פעלו כמו שצריך. "מה עשו לפיד בנט וגנץ? הם עשו את ההפך הגמור. קודם לכן, לפיד תקף אותי ב-2015 שהלכתי לקונגרס האמריקני כדי להפעיל את הלחץ הנגדי שיביא את ארצות הברית לפרישה מההסכם. הוא אמר שאני הורס את היחסים עם ארצות הברית", אמר יו"ר הליכוד.

נתניהו טען כי בנט הבטיח לביידן שהוא לא ייתייחס לסוגיה האיראנית בזמן כהונתו כראש ממשלה. "לצערי הדבר בא לידי ביטוי בהמשך מיד עם הקמת הממשלה הנוכחית. בהחלטה שהיא כל כך שערורייתית הייתה כאן התחייבות של בנט לביידן שהוא לא ינהל קמפיין פומבי נגד החזרה להסכם עם איראן", אמר יו"ר האופוזיציה. 

עוד הוסיף ואמר כי "הם הלכו מעבר לזה. גנץ אפילו אמר שישראל תוכל לחיות עם הסכם גרעין חדש. היעדר הפעולה שלהם והנכונות שלהם לאמץ את זה ולהרכין ראש בפני הדרישות האמריקאיות הביא אותנו להסכם החדש הזה. לא רק ויתרו על חופש הפעולה המדיני הם ויתרו על חופש הפעולה המבצעי. משום שישראל התחייבה למדיניות אין הפתעות מול ארצות ברית".