מכה ללפיד: ועדת הבחירות קיבלה את עתירת הליכוד

ועדת הבחירות המרכזית קיבלה את עתירת הליכוד נגד השימוש הפוליטי של לפיד וגנץ בחיילי צה"ל במהלך מבצע 'עלות השחר': "הפרו את האיסורים על שימוש בנכסים ציבוריים בקשר עם תעמולת בחירות ועל שימוש בצה"ל בתעמולת בחירות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/08/22 16:45 כז באב התשפב

מכה ללפיד: ועדת הבחירות קיבלה את עתירת הליכוד
צילום: Tomer Neuberg/Flash90

תנועת הליכוד הגישה עתירה דחופה לוועדת הבחירות נגד השימוש הפוליטי שעשו בחיילי צה"ל של ראש הממשלה, יאיר לפיד ושר הביטחון, בני גנץ במהלך מבצע 'עלות השחר'. היום (ד') הודיעה ועדת הבחירות המרכזית בראשותו של שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, כי היא קיבלה את העתירה של הליכוד נגד לפיד. 

בהחלטה של הועדה נכתב כי "למודי מלחמות ומבצעים צבאיים אנו. כחלק משגרה זו, פרסומים של תמונות שבהן מופיעים ראש ממשלה ושר ביטחון לצד חיילים וקצינים בצה״ל בעת המערכה הצבאית הן חזיון נפוץ. בעתירות שלפניי נטען שתמונות מסוג זה, שפורסמו על ידי המשיבים 1-2 (לפיד וגנץ) בדפי הרשתות החברתיות שברשותם בעת המבצע הצבאי האחרון ברצועת עזה, ״עלות השחר״, מפרות את האיסורים על שימוש בנכסים ציבוריים בקשר עם תעמולת בחירות ועל שימוש בצה״ל בתעמולת בחירות".

הועדה קיבלה את העתירה וטענה כי "הבחנות אלו חשובות, ועומדות בבסיס הקביעה כי אין תכלית תעמולתית דומיננטית בבסיס הפרסומים בחשבונות הרשמיים של משרד ראש הממשלה ומשרד הביטחון וכי יש ערך חדשותי-אינפורמטיבי לפרסומים אלה. עם זאת, אין בכך כדי להצדיק את השימוש בחשבונות הפרטיים-פוליטיים של המשיבים לשם הפצת פרסומים אלה".

הועדה הורתה ללפיד וגנץ להסיר באופן מיידי את הפרסומים והתמונות עם החיילים בכל המדיה. בנוסף הועדה קנסה את בני גנץ ואת מפלגתו 'המחנה הממלכתי' ואת 'יש עתיד' ב- 5000 שקלים.