לפיד: "ישראל לא נגד כל הסכם, אנחנו נגד ההסכם הזה"

בתדרוך לכתבים זרים, אמר ראש הממשלה כי ההסכם עם איראן רע וכי ישראל לא תהיה מחויבת אליו: "אם ייחתם ההסכם, הוא לא מחייב את ישראל. אנחנו נפעל כדי למנוע מאיראן להפוך למדינה גרעינית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/08/22 15:35 כז באב התשפב

לפיד: "ישראל לא נגד כל הסכם, אנחנו נגד ההסכם הזה"
צילום: קובי גדעון/ לע"מ

ברקע המשא ומתן על הסכם הגרעין עם איראן, ראש הממשלה, יאיר לפיד קיים היום (ד') תדרוך לכתבים זרים. בדבריו, ראש הממשלה הזהיר את מדינות המערב מפני חתימה על הסכם הגרעין עם איראן העלול לערער את היציבות במזרח התיכון.

"מה שמונח כרגע על השולחן הוא הסכם רע, שייתן לאיראן 100 מיליארד דולר לשנה, הכסף הזה לא יבנה בתי ספר ולא בתי חולים. אלה 100 מיליארד דולר לשנה שישמשו לערעור היציבות במזרח התיכון והפצת טרור ברחבי העולם", אמר לפיד.

לפיד: ביידן קבע כי צריך למנוע איראן תהפוך למדינה גרעינית

ראש הממשלה הבהיר כי ההסכם הנוכחי הוא רע שיכול להוביל את איראן למדינה גרעינית. "ישראל לא נגד כל הסכם. אנחנו נגד ההסכם הזה, מפני שזה הסכם רע. מפני שאי אפשר לקבל אותו כמו שהוא כתוב עכשיו. בעינינו, הוא לא עומד בסטנדרטים שהנשיא ביידן קבע: למנוע מאיראן להפוך למדינה גרעינית", אמר לפיד.

צילום: קובי גדעון/ לע"מ

בסיום דבריו, אמר ראש הממשלה כי "אנחנו מנהלים דיאלוג פתוח עם הממשל האמריקאי על כל הסוגיות שבמחלוקת. אני מעריך את הנכונות שלהם להקשיב ולעבוד יחד. ארה"ב הייתה ונשארה בעלת בריתנו הקרובה ביותר והנשיא ביידן הוא מטובי הידידים שהיו לישראל מעודה. הבהרנו לכולם: אם ייחתם ההסכם, הוא לא מחייב את ישראל. אנחנו נפעל כדי למנוע מאיראן להפוך למדינה גרעינית".

בנט: גם בפעמים שהדבר נראה קרוב, הצלחנו לשכנע

כזכור, ראש הממשלה החליפי בנט פרסם אתמול (ג') הודעה חריגה בנושא הגרעין האיראני וכתב לביידן והממשל האמריקני: "גם ברגע זה, בדקה ה-90, אני קורא להימנע מחתימה על ההסכם עם איראן. הסכם זה יזרים כרבע טריליון דולר לקופת משטר הטרור האיראני ולזרועותיו האזוריות, ויאפשר לאיראן לפתח, להתקין ולהפעיל צנטריפוגות כמעט ללא מגבלה, בעוד כשנתיים בלבד".

הוא הוסיף: "משך שנה, גם בפעמים שהדבר נראה קרוב, הצלחנו לשכנע את ידידינו בבית הלבן להימנע מכניעה לדרישות האיראניות, ואני מקווה שכך יהיה גם כעת. כך או אחרת, מדינת ישראל אינה צד להסכם, אינה מחויבת לשום מגבלה מכוח ההסכם הנרקם, ותפעל בכל הכלים למנוע התקדמות בתכנית הגרעין האיראנית".