מטיילים בסוף אוגוסט: אלו הכבישים שצה"ל פותח עבורכם

צה"ל יפתח את ציר 10 וחלק משטחי האימונים בסוף חודש אוגוסט לטובת המטיילים. בנוסף, בימים הקרובים ייפתחו חלק משטחי האימונים ברחבי הארץ לרווחת המטיילים: "לנהוג בזהירות ובהתאם להנחיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/08/22 10:26 כז באב התשפב

מטיילים בסוף אוגוסט: אלו הכבישים שצה"ל פותח עבורכם
הנוף באזור כביש 10, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

כמדי כמה חודשים במהלך החופשות, בצה"ל החליטו לפתוח את כביש 10 לתנועה באופן מלא בין מצפור בר-לב ועד מפגש הכבישים 10 ו-12 במרחב אילת. הכביש יפתח החל מיום שישי 26 באוגוסט ועד יום רביעי 31 באוגוסט בין השעות 08:00-17:00. בנוסף, בימים הקרובים ייפתחו חלק משטחי האימונים (שטחי האש) ברחבי הארץ לרווחת המטיילים. בצה"ל מדגישים כי כל הגעה לשטח צבאי מחייבת תיאום ואישור מראש במוקדים האזרחיים.

"על המטיילים לנהוג בזהירות"

כדאי לדעת כי צה"ל ממשיך לבצע אימונים גם במהלך ימים אלו בחלק משטחי האש, לרבות אימונים באש חיה, "על כן", אומרים בצה"ל, "על המטיילים לנהוג בזהירות ובהתאם להנחיות, ולוודא שאינם נכנסים בשוגג לשטחי אימונים של צה"ל". שימו לב כי קיים איסור לחצות גדרות ולהיכנס למקומות מגודרים ומשולטים, ביניהם שדות מוקשים המסומנים באמצעות גדר תיל ושילוט צהוב-אדום. 

בנוסף, חל איסור על כניסה לשטחי A באזור יהודה ושומרון המסומנים בשילוט אדום. פעולה זו מהווה עבירה על החוק בהתאם לצו מפקד פיקוד המרכז. לשם תיאום כניסה למסלולים ולמעיינות או באירועים חריגים במרחב יהודה ושומרון, יש ליצור קשר עם המוקדים האזרחיים במספר 1208 מכל טלפון.