פריימריז במרצ: גלאון מול גולן

גם במרצ עורכים היום פריימריז ו-19,000 המתפקדים למפלגה יבחרו את נציגיהם לרשימה | בנוסף לכך תבחר המפלגה יו"ר בסיומו של קרב יצרי בין זהבה גלאון המתקמבקת ובין יאיר גולן שמתמודד לראשונה על ראשות המפלגה

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/08/22 08:35 כו באב התשפב

פריימריז במרצ: גלאון מול גולן
זהבה גלאון. תנצח את גולן?, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

כ-19,000 מתפקדי "מרצ" יבחרו היום (ג') את נציגי המפלגה לרשימה שתרוץ בבחירות הקרובות. ההצבעה עצמה תיערך במתכונת משולבת כשלרשות מתפקדי המפלגה יעמדו שתי אפשרויות הצבעה - קלפיות פיזיות שיוצבו ברחבי הארץ ויפעלו מהשעה 16:00-21:00 וכן באמצעות הצבעה מקוונת דרך מכשירי הטלפון החכמים או באמצעות מחשב בין השעות 14:00-22:00.

יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ מצביע

יו"ר מרצ היוצא, ניצן הורוביץ מצביע צילום: רענן כהן

על פי הסקרים 25 המועמדים יאבקו על ארבעה מקומות ריאליים 

על קולות המתפקדים יאבקו 25 מועמדים, ביניהם גם יו"ר הרשימה היוצא, שר הבריאות ניצן הורביץ שהכריז שלא יתמודד על ראשות המפלגה אך כן ינסה להיבחר לכנסת. בנוסף לכך יתמודדו רוב חברי הכנסת של הרשימה, מלבד חברות הכנסת ג'ידא רינאווי זועבי וכן תמר זנדברג, שהודיעה שלא תתמודד בבחירות הקרובות. בן זוגה של זנדברג, יו"ר הנהלת מרצ אורי זכי כן יכלל ברשימת המועמדים.

25 מועמדי המפלגה הם: אומימה חאמד, אורי זכי, אייל רייז, אילנית הרוש, אלירן ביחובסקי, גבי לסקי, דויד קשני, יאיר גולן, יריב אופנהיימר, לורה ורטון, מאזן אבו סיאם, מוסי רז, מיכל רוזין, ניצן הורוביץ, עאיד בדיר, עומר שכטר, עופרה קפלן, עלי סלאלחה, ענת ניר, קטי פיאסצקי, רביע גדיר ושאנה אורליק. על פי הסקרים האחרונים מרצ עוברת בקושי את אחוז החסימה ו-25 המועמדים יתחרו על ארבעה מקומות בלבד.

יאיר גולן

יאיר גולן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סיומו של קרב יצרי בין גלאון וגולן על כיסא היו"ר

על ראשות המפלגה יתמודדו יושבת הראש לשעבר זהבה גלאון, הזוכה לתמיכת רוב חברי הכנסת המכהנים של המפלגה וכן לתמיכה נרחבת בקרב הנהלת המפלגה. מולה יתמודד האלוף במילואים יאיר גולן שזוכה לתמיכה בקרב התנועות הקיבוציות. 

הקרב על ראשות המפלגה הפך להיות יצרי במיוחד כששני המועמדים השמיעו אמירות קשות אחד כלפי השנייה. יאיר גולן, שמעוניין לשנות את פניה של מרצ שלטענתו הינה בעלת "תדמית של מפלגת תל אביב סגורה, אקסקלוסיבית וחמוצה", פקד לאחרונה מספר רב של מתפקדים, ביניהם מתפקדים רבים מהמגזר הבדואי שחלק גדול מהם נפסל על ידי הנהלת המפלגה. לטענת גולן: "מאז שזהבה חזרה כל הטריקים, הקבלנות, העסקנות והכספים הזרים חזרו למפלגה. הגיע הזמן לנקות את השורות". "התשובה לשקרים שלו - מחר בקלפי", השיבה גלאון שמוקדם יותר השבוע טענה שאמירותיו כלפיה הן "מיזוגניות וגילניות".