לאחר פטירת הרב שלום כהן: הרב יצחק יוסף צפוי להנהיג את ש"ס

הרב שלום כהן שנפטר היום כיהן כנשיא מועצת חכמי התורה וכעת הרב יצחק יוסף צפוי להחליפו כשיסיים את כהונתו כרב הראשי | מינוי של הרב יוסף מסמל את המשך שלטונו של אריה דרעי בתנועת ש"ס ובמועצה

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/08/22 21:02 כה באב התשפב

לאחר פטירת הרב שלום כהן: הרב יצחק יוסף צפוי להנהיג את ש"ס
הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף., צילום: Yaakov Cohen/Flash90

תשע שנים חלפו מאז הלך לעולמו מרן הראשון לציון הרב עובדיה יוסף זצ"ל ומאז, בראש מועצת חכמי התורה של ש"ס עמד הרב שלום כהן, "חכם שלום", שנפטר לפנות בוקר (ב') והובא היום למנוחות. כעת גורמים בש"ס מעריכים כי ההנהגה הרוחנית של התנועה תשוב למשפחת יוסף ותעבור לידיו של הרב הראשי לישראל ובנו של מרן, הרב יצחק יוסף.

הרב שלום כהן נפטר היום לפנות בוקר, בגיל 91, וכאמור, כיהן במשך תשע השנים האחרונות כנשיא מועצת חכמי התורה וראש ישיבת פורת יוסף. הוא אושפז ביום חמישי האחרון בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים לאחר שהתגלה זיהום ברגלו ובימים האחרונים חלה התדרדרות במצבו. בהלווייתו שיצאה מישיבת פורת יוסף השתתפו מאות אלפי בני אדם.

חכם שלום כהן זצ"ל

חכם שלום כהן זצ"ל צילום: Aharon Krohn/Flash90

הרב יוסף יתמנה לנשיא מועצת חכמיהתורה לאחר שיסיים את תפקידו כרב ראשי

הרב יצחק יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל, וכמו אביו מכהן כרב הראשי הספרדי צפוי לרשת את הנהגת תנועת ש"ס אולם לא יוכל למלא את תפקיד נשיא מועצת חכמי התורה בפועל מפני שהוא עדיין מכהן כרב הראשי הספרדי. על כן, מי שצפוי למלא את מקומו הוא הרב שמעון בעדני, זקן הרבנים במועצת חכמי התורה, זאת עד שהרב יוסף יסיים את תפקידו בעוד מעט פחות משנה.

בש"ס היו שמחים לדלג על המינוי והיו מוכנים לפעול ללא נשיא למועצת חכמי התורה למשך תקופה קצרה, אך מכיוון שצפויה שנה סוערת במיוחד במהלכה יתקיימו בחירות מבקשים בש"ס לשדר המשכיות ולהנות מתמיכה של מועצת חכמים מתפקדת.

דרעי.

דרעי. צילום: פלאש 90

מינוי של הרב יוסף - המשך ישיר לשלטונו של דרעי

מבחינת אריה דרעי מינוי של הרב יוסף אמור להוות המשך ישיר לביסוס שליטתו ושלטונו בתנועה. דרעי היה מקורב מאוד לרב שלום כהן וזה האחרון הסכים עם דרעי בכל סוגיה שהגיעה לפתחה של מועצת חכמי התורה. גם עם הרב יוסף מנהל דרעי יחסים הדוקים וקרובים במיוחד ועל כן המינוי לא עתיד להביא שינוי בראשות ש"ס או בהתנהלותה הפוליטית או הציבורית.