דיווח: גם אביר קארה שוקל לעזוב את איילת שקד

בסביבתו של אביר קארה מדווחים כי סגן השר שוקל לעזוב את הרוח הציונית ולרוץ עצמאית במסגרת השולמנים | קארה טוען כי שיבוצו במקום החמישי מעליב וכי הוא נכס אלקטוראלי

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/08/22 18:25 כה באב התשפב

דיווח: גם אביר קארה שוקל לעזוב את איילת שקד
אביר קארה, צילום: Olivier Fitousi/Flash90

רק אמש (א') הכריזה יו"ר מפלגת "הרוח הציונית" ושרת המשפטים איילת שקד כי אמיתי פורת, בנו של חה"כ לשעבר הרב חנן פורת, ומי שכיהן כמזכ"ל הקיבוץ הדתי, יצטרף לרשימת המפלגה לכנסת וישובץ במקום השלישי ואילו היום מדווח העיתונאי בן כספית כי סגן השר אביר קארה, שותפה של שקד למפלגת ימינה ומי שהביע עד כה תמיכה בה ובמפלגת הרוח הציונית - בדרך החוצה.

שקד והנדל

שקד והנדל צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

"קארה ירוץ עצמאית במסגרת ה'שולמנים', ההחלטה סופית"

בסביבתו קארה טוענים שהוא מתכוון לפרוש מ"הרוח הציונית" ולרוץ עצמאית בראש ה"שולמנים" ומבהרים כי ההחלטה היא סופית. לטענת מקורבים לקארה המקום החמישי שהוצע לו, לאחר שקד, הנדל, פורת והאוזר, נתפס כמשפיל.

קארה רואה בעצמו נכס אלקטוראלי משמעותי ומרגיש כי דחיקתו למקום החמישי אינה הולמת את הנדוניה הפוליטית איתה הוא מגיע. בסרטון שצולם לפני מספר ימים נראית איילת שקד במפגש עם פעילים כאשר הם מביעים תרעומת על הצבתו המתוכננת של קארה במקום החמישי ברשימה ומבהירים לשקד כי לא יצביעו למפלגת הרוח הציונית במידה והדברים ישארו כך. בתגובה עונה שקד כי המיקום לא משנה, במידה והרוח הציונית תעבור את אחוז החסימה ותהיה חברה בממשלה ישתמשו בחוק הנורבגי וכך אין למעשה הבדל בין המקום השלישי והרביעי ובין המקום החמישי.  

קארה עצמו אמר בתגובה לידיעה כי מופעל עליו לחץ כבד מצד חבריו לדרך ולהקמת השולמנים לרוץ עצמאית וכי הוא שוקל את צעדיו.