יו"ר הנהגת ההורים הארצית: "השבתה היא לא דבר שמאיים עלינו"

יו"ר הנהגת המורים הארצית, מירום שיף קרא למקבלי ההחלטות לעשות הכל כדי להתחיל את שנת הלימודים כסדרה: "לא יכול להיות שהילדים לא יגיעו ב־1 בספטמבר הילדים שלנו צריכים להיות מחוץ למשחק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/08/22 12:10 כה באב התשפב

יו"ר הנהגת ההורים הארצית: "השבתה היא לא דבר שמאיים עלינו"
צילום: Nati Shohat / Flash 90.

המשבר המתמשך בין משרד האוצר להסתדרות המורים עלול לעכב את פתיחת שנת הלימודים שצפויה להיפתח בעוד כשבוע ב-1 לספטמבר. יו"ר הנהגת ההורים הארצית, מירום שיף, שנפגש אתמול עם ראש הממשלה, אמר בראיון ל-103FM כי משרד האוצר וההסתדרות צריכים להגיע להסכם בהקדם לפני שיהיה מאוחר. 

"אם מישהו חושב שיאיים עלינו בהשבתות רק על מנת להשיג עוד כמה שקלים ולא להביא להסכם טוב, אז שיידע שאנחנו נאמר לו: אנחנו מעוניינים בהסכם טוב ואל תאיים עלינו כי השבתה היא לא דבר שמאיים עלינו. אנחנו מעדיפים שביתה על הסכם רע", אמר שיף.

במפגש שלו עם ראש הממשלה, אמר כי הוא מאמין שהוא יעשה מאמץ כדי לפתוח את שנת הלימודים כסדרה. "ראש הממשלה בהחלט מוטרד מהנושא וחשוב לו שהילדים יתחילו ב־1 בספטמבר את הלימודים במוסדות החינוך. אין לי ספק שהוא יעשה כל מאמץ מצדו כדי שהצדדים יגיעו להסכמות ולהבנות ויש בעיניו חשיבות עצומה שהילדים יהיו במערכות החינוך", אמר יו"ר הנהגת ההורים הארצית.

הוא הוסיף ואמר כי "מה שחשוב לנו ההורים, שתהיה לנו מערכת חינוך טובה, כי מערכת החינוך שיש לנו כיום היא לא טובה והגיע הזמן שיגיעו להסכם שמקדם את מערכת החינוך וזה מה שבאמת חשוב. בהסכם הזה באמת חשוב שייתנו למורים שכר הולם. שיעלו גם למורים הוותיקים את השכר, לא רק לצעירים, אבל חשוב שמצד השני יהיו אלמנטים בתוך הסכם השכר שמקדמים מצוינות, שנותנים תגמול על מצוינות, מאפשרים לפטר מורה לא מתאימה, שאפשר לעשות חוזה אישי".

אלה פשוט דברים שלא יכול להיות שיקרו לנו במערכת החינוך

שיף נשאל האם לדעתו המשבר בין משרד האוצר וההסתדרות הוא חלק מהמאבק הפוליטי לפני הבחירות. "יכול להיות, הכול הרי יכול להיות. אני רק דבר אחד יודע - הילדים שלנו צריכים להיות מחוץ למשחק. בעיניים שלי, לא יכול להיות שהילדים לא יגיעו ב־1 בספטמבר, גם לא במאבק על הסכמי השכר", אמר יו"ר הנהגת ההורים הארצית.

עוד הוסיף ואמר כי "אני חושב שמה שאמרו לילדי החינוך המיוחד ולהורים שלהם, שמקצצים להם שעות בחינוך המיוחד, זה משהו שלא יעלה על הדעת, ולא יעלה על הדעת שיסגרו גן ליום שלם. אלה פשוט דברים שלא יכול להיות שיקרו לנו במערכת החינוך ואני קורא לשרת החינוך לטפל בנושא הזה".