מתיחות עם מצרים: ראש השב"כ נפגש עם ראש המודיעין המצרי בקהיר

ראש השב"כ רונן בר נפגש היום עם ראש המודיעין המצרי בקהיר | הפגישה בין השניים מגיעה על קרע מתיחות עם המצרים שלא ראו בעין יפה את פעילות צה"ל ביו"ש לאחר הפסקת האש שסיימה את מבצע "עלות השחר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/08/22 22:32 כד באב התשפב

מתיחות עם מצרים: ראש השב"כ נפגש עם ראש המודיעין המצרי בקהיר
ראש השב"כ, רונן בר, צילום: פלאש 90

ראש השב"כ רונן בר נפגש היום (א') עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל במצרים. ביקורו של בר בקהיר נועד לישר את ההדורים עם המצרים על רקע מתיחות שהחלה מאז סיום מבצע "עלות השחר" בעזה, כשהפסקת האש הושגה בתיווך מצרי לאחר מספר ימי לחימה בין צה"ל והג'יהאד האסלאמי.

המצרים הביעו תרעומת על כך שמיד לאחר סיום המבצע והכניסה לתוקף של הפסקת האש החל צה"ל בפעולות מבצעיות נרחבות ביו"ש. במהלך פעילות צהל נעצרו עשרות מבוקשים פלשתינים ומספר מחבלים נהרגו בשעה שביצעו הפרות סדר אלימות כלפי כוחות הביטחון ואזרחי ישראל, בין השאר במהלך כניסה מאורגנת ומתואמת לקבר יוסף בשבוע שעבר. 

קבר יוסף, ארכיון

קבר יוסף, ארכיון צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

המצרים הביעו תרעומת על פעילות צה"ל באיו"ש לאחר הפסקת האש

בנוסף לכך בפעילות משותפת של השב"כ, הימ"מ וצה"ל בקסבה בשכם חוסל ביום שלישי שעבר גם המחבל ופעיל הג'יהאד האיסלאמי, איבראהים א-נאבולסי. מלבד א-נאבולסי, שנמלט בעבר כמה פעמים מכוחות הביטחון, חוסל מחבל נוסף ויותר מעשרה חמושים נפצעו לאחר חילופי אש כבדים בין המחבלים ובין כוחות הביטחון הישראלים.

כזכור, מבצע "עלות השחר" עצמו החל לאחר מעצרו של בכיר הג'יהאד האיסלאמי באסם א-סעדי בשומרון בתחילת החודש. בעקבות מעצרו ובשל חשש מפעולת נקם מצד תאי הג'יהאד האסלאמי בעזה, החליטו במערכת הביטחון לחסום את מרבית צירי התנועה בעוטף, מגבלות הוטלו על תנועת התושבים באזור ולאחר שלושה ימים יצאה ישראל למבצע.