יש עתיד והמחנה הממלכתי חתמו על הסכם עודפים לקראת הבחירות

הסכם עודפים ראשון נחתם היום בין נציגי מפלגות יש עתיד והמחנה הממלכתי | בהנחה שמרצ והעבודה ימשיכו את שיתוף הפעולה המסורתי ביניהן עשויה ישראל ביתנו למצוא את עצמה לבד

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/08/22 21:44 כד באב התשפב

יש עתיד והמחנה הממלכתי חתמו על הסכם עודפים לקראת הבחירות
צילום: ללא

יו״ר הקואליציה, ח״כ בועז טופורובסקי ממפלגת "יש עתיד" וסגן יו"ר הכנסת, ח״כ איתן גינזבורג ממפלגת כחול לבן שתרוץ בבחירות תחת רשימת "המחנה הממלכתי" הקדימו וחתמו כבר היום (א') על הסכם עודפים בין שתי הרשימות בהן הם חברים. 

צילום: ללא

זו הפעם הראשונה ששתי המפלגות חותמות על הסכם עודפים אחת עם השנייה, זאת במטרה שלא לאבד אף קול בקרב מצביעי המרכז שמאל. בסבבי הבחירות הקודמים חתמה "יש עתיד" על הסכם עודפים עם "ישראל ביתנו", כאשר "כחול לבן" של בני גנץ חתמה על הסכם עודפים עם המפלגה הכלכלית של ירון זליכה, הסכם שלא תרם לה דבר שכן האחרונה כלל לא עברה את אחוז החסימה. במקביל נחתם הסכם עודפים בין "תקווה חדשה" של גדעון סער ומפלגת "ימינה". 

ליברמן עשוי להישאר ללא מפלגה שתחתום על הסכם עודפים עם מפלגתו

בהודעה משותפת של שתי המפלגות נאמר: ״נעשה הכל כדי להקים ממשלה שתמשיך לעבוד בשביל הציבור״. יש לומר כי בהתחשב בכך שמפלגות העבודה ומרץ נוהגות באופן מסורתי לחתום על הסכמי עודפים משותפים, מי שעלולה להישאר ללא מפלגה שתשתף איתה פעולה היא "ישראל ביתנו" של ליברמן.