המשבר עם הסתדרות המורים: לפיד נפגש עם שרת החינוך ושר האוצר

ראש הממשלה דן יחד עם יפעת שאשא ביטון ואביגדור ליברמן על המשא ומתן מול הסתדרות המורים לקראת פתיחת שנת הלימודים | שרת החינוך: "לא אתן להשאיר את התלמידים, ההורים וצוותי החינוך במתח וחוסר וודאות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/08/22 19:34 כ באב התשפב

המשבר עם הסתדרות המורים: לפיד נפגש עם שרת החינוך ושר האוצר
צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

המשבר המתמשך בין משרד האוצר להסתדרות המורים עלול לעכב את פתיחת שנת הלימודים שצפויה להיפתח בעוד כשבועיים. היום (ד') ראש הממשלה, יאיר לפיד נפגש עם שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון ועם שר האוצר, אביגדור ליברמן וקיימו סדרת דיונים בהיערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה. לאחר מכן שוחח לפיד עם מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד.

תחילה קיים יאיר לפיד דיון עם אביגדור ליברמן ועם יפעת שאשא ביטון, בנוגע להתקדמות במו"מ מול הסתדרות המורים. בפגישה השתתפו מנכ"לית משרד רה"מ נעמה שולץ, מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר והממונה על השכר באוצר קובי בר נתן.

לאחר מכן, התקיים דיון מורחב על מוכנות מערכת החינוך לפתיחת שנת הלימודים תשפ"ג, עם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, וצמרת משרד החינוך. בדיון נערכה סקירת מהלכי מערכת החינוך בשנת הלימודים החולפת - תשפ"ב, וסקירת כלל התכניות הצפויות לשנת הלימודים שבפתח - תשפ"ג.

הלימודים יחלו מאוחר יותר במחוז תל אביב

 צילום: Nati Shohat / Flash 90.

לפיד: מערכות נמדדות הכי טוב בסיטואציה של כאוס

ראש הממשלה שיבח את אנשי החינוך והוסיף כי תפקידם חשוב לעתיד ילדי ישראל. "התפקיד של כל הגורמים סביב השולחן, הוא לתקן את הפערים שנוצרו בשנתיים האחרונות במשרד החינוך, בעקבות משבר הקורונה. מערכות נמדדות הכי טוב בסיטואציה של כאוס - וכעת יש לנו את ההזדמנות לשפר ולייעל את המערכת".

בדיון נידונו סוגיות רלוונטיות כמו הטמעת תכניות לימוד חדשות, חיזוק מעמד ההנהלה וצוותי החינוך, יישום תכניות חומש לחברה הדוברת השפה הערבית, שיפור בקרת המערכת וקידום מערך הערכה ומדידה, תוספות בינוי וקידום תשתיות נוספות והכשרות בעלי תפקידי ביטחון חירום ובטיחות בכלל המערכת.

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

שאשא ביטון: אני מאמינה שאם כל הצדדים יגיעו בנפש חפצה

יפעת שאשא-ביטון הבטיחה כי היא תעשה הכל כדי שכל הצדדים יגיעו להסכמות בקרוב. "בכוונתי לקיים מחר פגישות מקצועיות נוספות, לבחינת ומיצוי כל האפשרויות העומדות בפני משרד החינוך לסיום המשבר. אני מאמינה שאם כל הצדדים יגיעו בנפש חפצה, ניתן למצוא מתווה מוסכם שיאפשר את המשך ההשקעה במורים שכבר היום נמצאים במערכת, תמריצים ועידוד למורים החדשים להם המערכת משוועת, לצד יישום רפורמות נוספות במערכת החינוך הכוללות גם את הטיפול בימי החופשה", אמרה שרת החינוך. 

שאשא-ביטון הוסיפה ואמרה כי "במידה וגורמי המקצוע לא יגיעו להסכמות עד ליום ראשון, בכוונתי לדרוש כינוס דיון חירום בממשלה בנושא כבר בימים הקרובים. לא אתן להשאיר את התלמידים, ההורים וצוותי החינוך במתח וחוסר וודאות. חייבים להגיע לכדי לפיתרון כבר בשבוע הבא".

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אביגדור ליברמן: אסור ששנת הלימודים לא תפתח

ליברמן הציג היום (ד') את המתווה שגובש במשרדו שלפיו המשכורת של מורה יתחיל ב9,000 שקלים. "הדגש הוא על המורים הצעירים, וגם המורים הוותיקים מקבלים פה תגמול יפה. המורה הצעיר יקבל החל ממשכורתו הראשונה כ-9000 שקלים מינימום. על פעילות נוספת יקבלו גמול של 1100 שקלים. בנוגע למענק התמדה: מי שיעבוד שלוש שנים ברציפות ומעבר לכך, יקבל מענק של 24,000 שקלים. כמו כן, שכר התחלתי של מנהל בית ספר יהיה 20,000 שקלים", אמר ליברמן. 

עוד הוסיף ואמר כי "יש פה ניסיון לקחת את התלמידים כבני ערובה, ולקבל הרבה יותר ממה שמגיע וממה שאנחנו מסוגלים לתת. אני מצטער על ההתנהלות כפי שאנחנו רואים אותה, אני לא יודע ממה זה נובע. אני שומע שיש כאלה שבטוחים שהממשלה לא תוכל להרשות לעצמה שביתה".

מהסתדרות המורים נמסר כי "ההצעה המעורפלת שהאוצר הציג היום לציבור, לא מוכרת לנו ולא הוצגה לנו במסגרת ישיבות המשא ומתן שהתקיימו כל השבוע. כנראה לא בכדי נמנע האוצר להעלות את ההצעה המביכה הזאת במשא ומתן איתנו. מדובר בהצעה שפוגעת עוד יותר בתנאי העסקתם של עובדי ההוראה. אנו קוראים שוב לראש הממשלה, יאיר לפיד, להתערב אישית במשבר שמאיים להחריב את מערכת החינוך ולמנוע את השבתתה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן