"פסולה ולא הוגנת": החייל שירה בנתן פיטוסי מבקש לעצור את החקירה

יומיים אחרי שנתן פיטוסי נהרג מירי חברו סמוך לטול-כרם, ביקש היורה להפסיק את החקירה מהסיבה כי חקירתו מתנהלת בצורה לא הוגנת | מחקירה ראשונית עולה כי נתן עזב את עמדת השמירה בכדי להתפלל ונורה בשגגה על ידי חברו

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/08/22 18:34 כ באב התשפב

"פסולה ולא הוגנת": החייל שירה בנתן פיטוסי מבקש לעצור את החקירה
סמ"ר נתן פיטוסי ז"ל, צילום: דובר צה"ל

סמל ראשון נתן פיטוסי, לוחם בחטיבת כפיר בן 20 מנתניה, נורה מאש כוחותינו סמוך לטול כרם והועלה לדרגת סמל-ראשון לאחר מותו. מתחקיר ראשוני עולה כי נתן עזב את העמדה לזמן קצר כדי להתפלל ונורה על ידי חברו. יומיים אחרי הרצח (ד'), מבקש החבר להפסיק את חקירתו.

סנגוריו של החייל היורה, עו"ד ז'ק חן ועו"ד אופירה אלקבץ-רוטשטיין פנו ליחידה הארצית לחקירות מבצעיות ולמפקד חטיבת כפיר וביקשו להפסיק את חקירתו, בטענה כי "היא פסולה ולא הוגנת". עוד הוסיפו ואמרו כי החייל נמצא במצוקה נפשית ומבקשים שלא לחקור אותו בגלל זמן המנוחה המועט שקיבל מאז האירוע.

מתחקיר ראשוני עולה כי לפי החייל היורה, חברו נתן עזב את העמדה לזמן קצר כדי להתפלל. "כעבור כרבע שעה לערך שמעתי רעש וראיתי דמות חשודה מתקרבת, ולכן פתחתי בנוהל מעצר חשוד". על גופו של הלוחם שנהרג אותרו שני סימני פגיעת ירי, ברגלו וסמוך לחזהו. אחרי הירי, נבדק החשד שמדובר בפיגוע מרכב חולף אך לאחר מכן התמונה התבהרה. נתן פונה לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם נקבע מותו.

"מבחינתי היית אחד מל"ו הצדיקים": סמ"ר נתן פיטוסי הובא למנוחות

אתמול (ג') סמל ראשון נתן פיטוסי הובא למנוחות בבית העלמין ותיקים בנתניה. מפקד גדוד נחשון, סא"ל רם כהן, אמר בטקס ההלוויה: "אנו עומדים המומים וכואבים את נפליתו של סמל נתן פיטוסי ז"ל. נתן, כולנו המומים וכואבים את לכתך בטרם עת. עלית עם משפחתך לארץ וקשרת את גורלך עם מדינת ישראל מתוך אמונה ואהבתך הגדולה למדינה".

"דמותך הייתה כה משמעותית עבור הלוחמים והמפקדים. לוחם חדור מוטיבציה, רצון וגאווה שלקח חלק משמעותי בהגנה על ישראל ואזרחיה. אדם עם לב זהב, ערכי, מסור ומלא אמונה אשר חיזקה וליוותה אותו לכל הדרך. נתן, ליבי נמחץ לדבר עליך בלשון עבר. היית חבר טוב ואהוב על כל לוחמי הפלוגה והמחלקה. הראשון להתנדב למשימה ולקחת חלק משמעותי בהישגים המבצעיים של הגדוד".