נתניהו לגנץ ולפיד: "תפסיקו להתחנף למכחיש השואה הזה"

המערכת הפוליטית בישראל סוערת בעקבות דבריו של ראש הרשות הפלשתינית שאמר כי "ישראל ביצעה בנו 50 שואות" | נתניהו במסר ליריביו הפוליטיים: "אתם מחרימים אותי ואתם רצים אחר אבו מאזן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/08/22 17:18 כ באב התשפב

נתניהו לגנץ ולפיד: "תפסיקו להתחנף למכחיש השואה הזה"
נתניהו., צילום: Tomer Neuberg/Flash90

במהלך מסיבת עיתונאים עם קנצלר גרמניה אולף שולץ בברלין שנערכה אמש (ג') נשאל ראש הרשות הפלשתינית אבו מאזן האם ירצה להתנצל על הטבח שבוצע ב-1972. אבו מאזן לא התנצל והשיב בהמשך כי "יש לי 50 שואות שישראל ביצעה בנו". שעות לאחר דבריו הקשים, המערכת הפוליטית בישראל מגיבה לדברים הקשים ולהכחשת השואה שיצאה מפיו.

ראש הממשלה לשעבר ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו פנה ליריביו הפוליטיים, בני גנץ ויאיר לפיד ואמר כי "אחרי ההתבטאות המקוממת של אבו מאזן אתמול, אני פונה לגנץ ולפיד ואומר להם, תפסיקו להתחנף למכחיש השואה הזה, אתם מחרימים אותי ואת חברי לליכוד ורצים אחר אבו מאזן. ורק בגלל שאנחנו בודדנו את אבו מאזן בשנים האחרונות והצלחנו להביא ארבעה הסכמי שלום היסטוריים".

נתניהו הוסיף ואמר כי "רק אני וחברי בליכוד יכולים להקים ממשלה לאומית יציבה, ממשלה שלא תלויה בתומכים של אבו מאזן, במשותפת ורע"מ, רק אנחנו נחזיר את היציבות וגאווה לאומית למדינת ישראל".

בן גביר: אני הייתי מעלה אותו על מטוס לסוריה

שר הביטחון בני גנץ פרסם תגובה בחשבון הטוויטר שלו, וגינה את דבריו של אבו מאזן, עמו נפגש שלוש פעמים בשנה האחרונה, כאשר בדצמבר 2021 אף נפגשו השניים בביתו שבראש העין: "דברי אבו מאזן בזויים ושקריים, והם ניסיון לעוות ולשכתב את ההיסטוריה. ההשוואה האומללה והמופרכת בין השואה, שבוצעה על ידי הגרמנים ועוזריהם תוך ניסיון להכחיד את העם היהודי, לבין צה"ל, המגן על תקומת ישראל בארצו ועל אזרחי ישראל וריבונותה מפני טרור אכזרי היא הכחשת שואה". 

עוד הוא הוסיף: "מצופה ממי שמבקש שלום להכיר בפשעי עבר ולא לעוות את המציאות ולשכתב את ההיסטוריה. אנחנו נמשיך ללמוד מההיסטוריה כולל ממרכיביה המעוותים והאפלים, נחתור לשלום ונשמור על ביטחוננו וחוסננו היהודי". 

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, צייץ נגד גנץ: "בושה שגנץ הכניס את מכחיש השואה אבו מאזן לבית שלו בראש העין. הם קוראים לזה 'מחנה ממלכתי', אני הייתי מעלה אותו על מטוס לסוריה".

שרת הפנים איילת שקד הזכירה גם היא את פגישת גנץ-אבו מאזן בראש העין: "אבו מאזן נלחם בחיילי צה״ל בהאג, ומכחיש שואה בגרמניה. אסור לתת לו לגיטימציה ובטח שלא להזמינו לראש העין". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן