בשורה לנהגים: מחיר הדלק צפוי לרדת משמעותית בחודש הבא

שר האוצר מתכוון להאריך את ההנחה בשקל על המס על מחירי הדלק עד ה-15 בנובמבר | המחירים צפויים לרדת משמעותית בשל הירידה במחירי הנפט והצניחה בשער הדולר

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/08/22 17:20 כ באב התשפב

בשורה לנהגים: מחיר הדלק צפוי לרדת משמעותית בחודש הבא
צילום: shutterstock

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה כי מתחילת השנה עלה מדד המחירים לצרכן ב-5.2% וב-1.1% בחודש האחרון. על רקע עליית המחירים, בייחוד במחירי פירות, התחבורה והדיור, שר האוצר, אביגדור ליברמן, מתכוון להאריך את ההנחה בשקל על המס על הדלק עד ה-15 בנובמבר, כך על פי דיווח של אתר ynet.

שני הצווים להפחתת המס שחתם ליברמן באפריל וביולי הקודמים, שכל צו הוריד בחצי שקל, צפויים להסתיים בסוף אוגוסט. ליברמן מתכוון לחתום על צו שיאריך את ההנחה בשקל שלם בחודשיים וחצי נוספים, עד אחרי החגים והבחירות.

בתחילת החודש, מחיר ליטר לדלק ירד בצורה משמעותית מ-8.08 שקלים ל-6.58 שקלים בשירות עצמי. בעקבות הירידה הנוכחית במחירי הנפט ב-10% והצניחה בשער הדולר ב-5%, המחיר לליטר דלק צפוי לרדת בתחילת חודש ספטמבר מתחת ל-6 שקלים.

מדד המחירים לצרכן מציג עליית מחירים בפירות ובדיור

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה ביום שני האחרון את מדד המחירים לצרכן המעודכן עם השינויים לחודש יולי, ומהנתונים עולה כי המדד עלה ב-1.1% בחודש האחרון. מתחילת השנה עלה מדד המחירים לצרכן ב-5.2%.  כזכור, מדד המחירים לצרכן המתפרסם מדי חודש בוחן את אחוז השינוי שחל במהלך התקופה החולפת בהוצאת "סל קבוע" של מוצרים ושירותים, מחירים שניתן למדוד בצורה סדירה.

עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי פירות טריים שעלו ב-8.5%, תחבורה שעלה ב- 3.3%, דיור שעלה ב-1.2%, תרבות ובידור שעלה ב-1.2% ושונות שעלה ב-1.0%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיף הלבשה והנעלה שירד ב- 4.0% .

מהשוואת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים מאי– יוני 2022 לעומת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים אפריל– מאי 2022, נמצא כי מחירי הדירות עלו ב-2.0% ובכך השלימו עלייה של 17.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (מאי– יוני 2021). יצוין, כי זוהי עליית המחירים השנתית הגבוהה ביותר מזה עשור.