בית המשפט התיר לפרסם את זהות עד המדינה נגד גל הירש

לאחר הערעור, בית משפט השלום בתל אביב החליט להיענות לבקשת גל הירש ולבטל את צו איסור הפרסום על שמו של עד המדינה נגדו: "עלול לתת יתר תוקף לעמדותיהם של חובבי קנוניות ותאוריות קונספירציה מופרכות" | ניתנה ארכה לפרקליטות

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/08/22 14:35 כ באב התשפב

בית המשפט התיר לפרסם את זהות עד המדינה נגד גל הירש
הירש בדיון, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בית משפט השלום בתל אביב קיבל היום (ד') את בקשת גל הירש והתיר לפרסם את זהות עד המדינה נגדו. לצד ההחלטה, בית המשפט עיכב את ביצועה עד ל-6 בספטמבר אז יתקיים דיון בערעור הפרקליטות.

נגד תאוריות קונספירציה

"ניסיון למנוע דיון פומבי בגיוס עד מדינה פלוני, עלול לתת יתר תוקף לעמדותיהם של חובבי קנוניות ותאוריות קונספירציה מופרכות. במקרה לפני מדובר בעבירות של השמטת הכנסות, ואין כל ראיות לאיומים. לכן אין כל הצדקה להמשך איסור הפרסום", אמר השופט אבינור בדיון שעסק בעניין.

כזכור, הפרקליטות סירבה  לפרסם את שמו של עד המדינה נגד גל הירש בטענה שהפרסום עשוי להביא למסע תקשורתי מכפיש נגדו שירתיע אותו מלהעיד. "העד צפוי בסבירות גבוהה להיות נתון למסע תקשורתי מכפיש, שאת גבולותיו לא ניתן להעריך, ואשר קיים חשש ממשי כי ירתיעו מלתת עדות חופשית או להעיד בכלל", כתבו בפרקליטות.

גל הירש: "כשתדעו תבינו"

בתגובה לעמדת הפרקליטות כתב הירש: "שבע שנים מאז סיכול המינוי למפכ"ל, אני בסך הכל רוצה שהציבור ידע את מי גייס שי ניצן ואת מי גייסה ליאת בן-ארי כדי להפליל אותי. כשתדעו-תבינו מדוע אני עומד על כך שעם ישראל צריך לדעת! זה הכל".

הפרקליטות הגיבה להחלטת בית המשפט וכתבה: "כל תכליתה של עמדת המדינה היא הגנה על עד המדינה וטוהר ההליך הפלילי, ולא 'הסתרה' ממניעים זרים של פרטים מעברו של העד, אליהם ברור שבית המשפט חשוף. עד מדינה, מעצם הגדרתו, הוא עבריין בהיותו שותף לעבירה ומי שבחר להיקשר עמו מלכתחילה הם הנאשמים עצמם, שהיו שותפיו בחברה".