אבו מאזן: דיברתי על מעשי הטבח שבוצעו בעם הפלשתיני בידי ישראל

ראש הרשות הפלשתינית מנסה למזער נזקים בעקבות דבריו הקשים שאמר אמש. בהודעת הבהרה מטעמו נכתב: "הנשיא חוזר ומדגיש כי השואה היא הפשע הנתעב ביותר בהיסטוריה האנושית המודרנית" | לשכת שר הביטחון העבירה מסר לאבו מאזן: התנער מדבריך אמש

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/08/22 12:13 כ באב התשפב

אבו מאזן: דיברתי על מעשי הטבח שבוצעו בעם הפלשתיני בידי ישראל
אבו מאזן, צילום: Flash90

"יש לי 50 שואות שישראל ביצעה בנו", אמר אמש ראש הפלשתינית אבו מאזן על אדמת ברלין, שלושה שבועות לפני שבישראל יציינו 40 שנה לטבח 11 הספורטאים היהודים, חברי המשלחת הישראלית לאולימפיאדת מינכן 1972. הבוקר (ד') ניסה אבו מאזן להבהיר את דבריו.

בהודעה מטעמו של אבו מאזן, נכתב: "הנשיא מחמוד עבאס חוזר ומדגיש כי השואה היא הפשע הנתעב ביותר בהיסטוריה האנושית המודרנית. תשובתו לא נועדה להכחיש את השואה, שבוצעה במאה הקודמת". 

עוד נכתב כי "הכוונה בפשעים שעליהם דיבר הנשיא אבו מאזן הם מעשי הטבח שבוצעו בעם הפלשתיני מאז הנכבה בידי הכוחות הישראליים, והפשעים הללו לא פסקו עד היום". 

ב-ynet פורסם בעקבות התגובה, כי בלשכת שר הביטחון בני גנץ העבירו מסרים קשים לראש הרשות שבהם הבהירו שדבריו אמש לא מקובלים. על פי הדיווח, בלשכת גנץ דרשו מאבו מאזן להתנער מדבריו על השואה.

"ניסיון לעוות ולשכתב את ההיסטוריה"

הבוקר, גנץ כגינה את אבו מאזן: "דבריו בזויים ושקריים, והם ניסיון לעוות ולשכתב את ההיסטוריה. ההשוואה האומללה והמופרכת בין השואה, שבוצעה על ידי הגרמנים ועוזריהם תוך ניסיון להכחיד את העם היהודי, לבין צה"ל, המגן על תקומת ישראל בארצו ועל אזרחי ישראל וריבונותה מפני טרור אכזרי היא הכחשת שואה". 

עוד הוא כתב בטוויטר: "מצופה ממי שמבקש שלום להכיר בפשעי עבר ולא לעוות את המציאות ולשכתב את ההיסטוריה. אנחנו נמשיך ללמוד מההיסטוריה כולל ממרכיביה המעוותים והאפלים, נחתור לשלום ונשמור על ביטחוננו וחוסננו היהודי".