ביבי קינג: קטע מהאוטוביוגרפיה של ראש הממשלה לשעבר חושף את מערכת היחסים עם שרה

האוטוביוגרפיה של ראש הממשלה לשעבר עתידה לצאת רק בסוף נובמבר אך מוצעת כבר כעת למכירה מוקדמת באמזון | בקטע מהספר שנחשף משתף נתניהו כיצד רצה לפרוש לאחר הכישלון בבחירות 2006 ומי שכנעה אותו להישאר

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/22 18:43 יט באב התשפב

ביבי קינג: קטע מהאוטוביוגרפיה של ראש הממשלה לשעבר חושף את מערכת היחסים עם שרה
צילום: הוצאת שיבולת

הספר "ביבי: סיפור חיי", אוטוביוגרפיה של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו עתיד לראות אור ב-22 בנובמבר השנה, אך ב"אמזון" מציעים אותו כבר עכשיו במכירה מוקדמת. הספר יצא בישראל ובעברית בהוצאת שיבולת ובמקביל תפורסם מהדורה אנגלית שתראה אור בהוצאה האמריקאית Simon & Schuster.

נתניהו יספר על ימי ילדותו בירושלים כבן לשושלת אינטלקטואלית וציונית, דרך שנות התבגרותו בהן הטלטל בין ארה"ב לישראל כשיחסיו המיוחדים עם אחיו משמשים לו עוגן. על שירותו בסיירת מטכ"ל, לימודיו באוניברסיטת MIT, פעולתו בחזית ההסברה הישראלית ועד הסודות, התובנות ומאחורי הקלעים של הרגעים בהם נטל חלק כראש ממשלת ישראל.

כריכת הספר

כריכת הספר צילום: הוצאת שיבולת

נתניהו משתף במחשבות הפרישה וכיצד שרה שכנעה אותו להישאר

העיתונאי עמית סגל חשף היום קטע מהספר בו מספר נתניהו על ההפסד בבחירות ב-2006 ומכנה אותו "הגרוע בקריירה שלי": "במהלך הספירה התנדנד המנדט ה-12 בין הליכוד ל'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן. אם המנדט ה-12 יגיע לליברמן, הוא יוכתר כמנהיג האופוזיציה ואני אהפוך להערת שוליים. בסופו של דבר, קולות החיילים העניקו לי את פרס הניחומים הזה, שהיה דל אך מכריע".

נתניהו הוסיף: "גם על זה צריך לומר תודה, אמרתי לעצמי, ויצאתי אל מטה הבחירות של הליכוד בגני התערוכה. הוא היה כמעט ריק מאדם. נאמתי בראש מורם, אבל כולם - הציבור, המערכת הפוליטית ובעיקר התקשורת - חשו שהסיפור שלי נגמר. כשחזרתי מגני התערוכה אמרתי לשרה: 'הפעם זה באמת נראה כמו הסוף. אולי פשוט אתפטר, ונוכל סוף סוף לחיות את החיים שלנו'. ברגע המכריע הזה עמדה שרה כסלע איתן. 'ביבי', היא אמרה, 'אלה הם החיים שלנו'".

נתניהו: "הסיפור האישי שלי כרוך בסיפור תקומתו של עמנו"

על רקע היציאה הקרובה של האוטוביוגרפיה לאור, אמר נתניהו: "נולדתי שנה אחרי הקמת המדינה. כלוחם, מפקד ומדינאי הקדשתי את חיי למאבק בכוחות שביקשו להשמידנו ולעשיית שלום עם אלו שהושיטו לנו יד. בסיפור חיי שזורים יגון ושמחה, אכזבות והצלחות, לקחים שלמדתי ואנשים שאהבתי. הסיפור האישי שלי כרוך בסיפור תקומתו של עמנו. הוכחנו שעם אמונה ונחישות ניתן לגבור על כל מכשול ולהבטיח עתיד מזהיר למדינתנו".

רותם מ. סלע, מו"ל הוצאת סלע מאיר, ומו"ל משותף בספריית שיבולת מסר: "אנחנו גאים על הזכות להוציא את ספרו האוטוביוגרפי של בנימין נתניהו, מגדולי המנהיגים של העם היהודי בעת החדשה. אני מוכרח לציין שהקריאה בספר היא הפתעה מרגשת ומעוררת השראה. זה איננו רק ספר זיכרונות הלוכד חיים גדולים ותקופה סוערת, אלא לפני הכל דיוקן עצמי, הכתוב ביד אמן, של אדם החי בתחושת שליחות ודריכות. ההכרה הזו המחלחלת תוך כדי קריאה הופכת אותו ללא פחות משיעור בגדולה".