הרב יעקב נגן משתף: "חווית החסד האנושי שזכיתי בו"

הרב יעקב נגן שיתף את תחושותיו מאז האירוע המוחי הקשה שעבר: "באירוע שלי זכיתי לחיבוק של אהבת עולם, אין ספור יהודים ונכרים מכל רחבי תבל התאגדו להתפלל למעני ולשלוח אהבתם אלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/08/22 22:41 יח באב התשפב

הרב יעקב נגן משתף: "חווית החסד האנושי שזכיתי בו"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

הרב יעקב נגן מישיבת עתניאל אושפז בבית חולים 'הדסה עין כרם' עקב דימום מוחי שהתחיל בפתאומיות. לאחר כמה ימים, הרב נגן שוחרר מבית החולים. לראשונה מאז האירוע, פרסם הערב (ב')  פוסט מרגש בחשבון הפייסבוק שלו, בו הוא משתף את חבריו על האירוע שהוא עבר.

"חברים יקרים, רציתי לשתף אתכם בתחושה חזקה שמלווה אותי מאז האירוע הקשה שחוויתי", פתח הרב נגן את דבריו, "קָטֹנְתִּי מִכֹּל הַחֲסָדִים וּמִכָּל הָאֱמֶת אֲשֶׁר עָשִׂיתָ אֶת עַבְדֶּךָ" עמוק בחוויית הקיום שלי נמצאות מילים אלו של יעקב אבינו. בדרך כלל משמעותן עבורי היא עמידה לנוכח חסדי ה' . אולם אחרי האירוע המוחי הקשה שעברתי הן קיבלו עבורי משמעות מחודשת, שהוסיף לחוויית חסדי ה', חווית החסד האנושי שזכיתי בו. ההתמסרות של הצוות הרפואי המופלא של הדסה עין כרם ושל משפחתי האהובה גם ברגעים הכי קשים".

הרב נגן: מרגיש שעלי לעבוד על שריר של הלב, להחזיר לעולם מה שהוא נתן לי

הרב הוסיף ואמר כי "בשנים האחרונות אני גם מרבה לדבר על חזון "אהבת עולם" במובן בו הוא מופיע בזוהר הקודש וברב קוק של "לאהוב את העולם". באירוע שלי זכיתי לחיבוק של אהבת עולם, אין ספור יהודים ונכרים מכל רחבי תבל התאגדו להתפלל למעני ולשלוח אהבתם אלי. עוד פסוק שמלווה אותי הוא "כמים הפנים לפנים, כן לב האדם לאדם" ולנוכח האהבה שזכיתי לקבל מהעולם אני מרגיש שעלי לעבוד על שריר של הלב להחזיר לעולם מה שהוא נתן לי. באהבה גדולה יעקב".

הרב ד"ר יעקב מאיר נגן מכהן כר"מ בישיבת עתניאל. חיבר ספרי הגות וכותב טורים בנושא רוחניות יהודית. נגן פעיל במיזמי שלום בין-דתי בין היהדות והאסלאם ובשיח הבין-דתי בין היהדות ודתות המזרח, והוא עומד בראש מכון בליקלה לשיח בין דתי ובית מדרש 'ישראל והאנושות' של רשת אור תורה סטון.