צפו המערכת הפוליטית סוערת | וולדיגר נגד בן גביר: "נתן מתנה לשמאל"

יו"ר עוצמה יהודית הודיע במסיבת עיתונאים כי מפלגתו תרוץ לבד ובמערכת הפוליטית מגיבים להכרזתו | זהבה גלאון: "החזיק את הסמל של רבין בידיים המטונפות שלו ומאז עוד לא שטף מהן את הדם, מקים היום את כהנא לתחיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/08/22 22:01 יח באב התשפב

המערכת הפוליטית סוערת | וולדיגר נגד בן גביר: "נתן מתנה לשמאל"
מיכל וולדיגר,, צילום: Olivier Fitousi/Flash90

פחות משלושה חודשים נותרו עד לבחירות הכלליות לכנסת ה-25 שיתקיימו באחד לנובמבר, והמערכת הפוליטית מתחילה להתייצב עם החיבורים ואיחודים בין נציגי המפלגות השונות. מי שטרם הגיעו להסכמות על ריצה משותפת, אלו חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר. הערב (ב') במסיבת עיתונאים בכפר המכביה הכריז יו"ר עוצמה יהודית על ריצה עצמאית של מפלגתו בבחירות הקרובות. 

חברת הכנסת מסיעת הציונות הדתית, מיכל וולדיגר, הגיבה להחלטתו של בן גביר ואמרה כי "השמאל הקיצוני מחייך והימין הלאומי כואב. מי שרוצה ממשלת ימין עושה צעדים מקרבים ולא מרחיקים, בן גביר הערב נתן מתנה לשמאל".

זהבה גלאון: אני חוזרת כדי לחסום את כהנא שוב

יו"ר מרצ לשעבר, זהבה גלאון מיהרה להגיב על כוונתו של בן גביר לרוץ לבד. "אני חוזרת כדי לחסום את כהנא שוב, גם היום. לפני 35 שנים כהנא נפסל מלכהן בכנסת. תנועת כ"ך שבראשה הוא עמד הוצאה מחוץ לחוק, כי המצע הגזעני שלה היה טרנספר לערבים, וחוקים גזעניים כמו איסור פלילי על יחסי מין של יהודים עם לא יהודים, והפרדה בכוח של זוגות "מעורבים". אל תטעו - כל ספר חוקי הגזע של כהנא יונח שוב על השולחן".

גלאון הוסיפה ואמרה כי "איתמר בן גביר, שהחזיק את הסמל של רבין בידיים המטונפות שלו ומאז עוד לא שטף מהן את הדם, מקים היום את כהנא לתחיה. והוא מחייך כי הוא יודע, שלנאשם נתניהו אין ממשלה בלי כהנא. לגזען המאופס הזה אין מושג עם מי הוא הסתבך. בן גביר מקים לתחייה את כהנא. הרוח של מרצ חסמה אותו אז. ומרצ חוזרת כדי לחסום אותו גם היום".

גם מפלגת יש עתיד הגיבה על הכרזתו של בן גביר ומסרו כי "בן גביר, המועמד לשר הבטחון פנים של נתניהו, מנסה ליצור לעצמו תדמית חדשה של גור חתולים חמוד. אבל תחפושת החתולי לא תצליח להסתיר את האמת: בן גביר הוא גזען, חשוך שמדיר נשים ורודף להט"בים ורוצה למחוץ את שלטון החוק הבחירות הללו הן ההזדמנות לשים קץ לטרלול ולהקים ממשלה לאומית ורחבה ללא קיצונים".

בן גביר: אני רוצה לתת מקום גם לציונות דתית מכל הגוונים והסוגים

במסיבת העיתונאים, בן גביר התייחס למחלוקת בינו לבין יו"ר סמוטריץ' בנוגע למקומם של נציגי עוצמה יהודית בתוך רשימת הציונות הדתית. "בשונה מחברי בצלאל, אני רוצה לתת מקום גם לציונות דתית מכל הגוונים והסוגים, אבל לא רק לציונות הדתית, אלא גם לתושבי הפריפריה, צפון, דרום, מסורתיים, חילונים, וחרדים, נשים, חיילים וצעירים. לצערי, למרות כל הוויתורים שלי, חבר הכנסת סמוטריץ' בחר שלא נרוץ ביחד, כי הוא רצה בעיקר דתיים לאומיים קלאסיים. אין בליבי על בצלאל ידידי. עבדנו מצוין ביחד בשנה האחרונה, ועדיין נותרה בי תקווה שהוא יתעשת ויבחר להמשיך ביחד, אבל אני מכבד את הרצון שלו לפנות לקהל המצביעים של איילת שקד".
 
אחרי שהוא וסמוטריץ' לא הגיעו להסכמות, הכריז כי עוצמה יהודית תרוץ לבד בבחירות הקרובות. "ולכן, בלב שלם, אחרי שניסיתי בכל דרך להגיע לאחדות, ואחרי שבצלאל סרב לכל הוויתורים שלי – אני מכריז הערב על ריצה עצמאית של מפלגת עוצמה יהודית בבחירות הקרובות. אנחנו חייבים להחליף את הממשלה הנוראית הזו, ויש לנו המון פתרונות כמו חוק חסינות לחיילים ושוטרים, חוק עונש מוות למחבלים והפסקת קייטנות הכל כלול למחבלים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן