בן גביר סרב לסמוטריץ': "רצים עצמאית בבחירות הקרובות"

יו"ר עוצמה יהודית הודיע במסיבת העיתונאים כי מפלגתו תרוץ לבד: "למרות כל הוויתורים שלי, חבר הכנסת סמוטריץ' בחר שלא נרוץ ביחד, כי הוא רצה בעיקר דתיים לאומיים קלאסיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/08/22 20:08 יח באב התשפב

בן גביר סרב לסמוטריץ': "רצים עצמאית בבחירות הקרובות"
צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

פחות משלושה חודשים נותרו עד לבחירות הכלליות לכנסת ה-25 שיתקיימו באחד לנובמבר, והמערכת הפוליטית מתחילה להתייצב עם החיבורים ואיחודים בין נציגי המפלגות השונות. מי שטרם הגיעו להסכמות על ריצה משותפת, אלו חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר. הערב (ב') במסיבת עיתונאים בכפר המכביה הכריז יו"ר עוצמה יהודית על ריצה עצמאית של מפלגתו בבחירות הקרובות.

"בחודש וחצי האחרון עשיתי הכל, אבל הכל, כדי שנרוץ יחד עם חבריי במפלגת הציונות הדתית. בתחילה חברי בצלאל סמוטריץ' סירב בכלל למשא ומתן. אחר כך הוא הסכים, אבל מסתבר שרק למראית עין, ועכשיו הוא דורש לעצמו שישה מקומות מתוך שמונה", אמר בן גביר.
 
יו"ר עוצמה יהודית אמר והוסיף כי "אתם מבינים, בכל סקר, בכל בדיקה, בכל מחקר, בכל סיור שפגשנו את אהדת הציבור בשטח וברחוב – אנחנו גדולים ממנו משמעותית, והוא, הוא דורש לעצמו שלושה רבעים מהרשימה. ויתרתי על המקום הראשון – זה לא הספיק לו, ויתרתי על רוב ברשימה – זה לא הספיק לו, ויתרתי על השוויון ברשימה – גם זה לא הספיק לו".
 

בן גביר: אני רוצה לתת מקום גם לציונות דתית מכל הגוונים והסוגים

בן גביר התייחס למחלוקת בינו לבין יו"ר סמוטריץ' בנוגע למקומם של נציגי עוצמה יהודית בתוך רשימת הציונות הדתית. "בשונה מחברי בצלאל, אני רוצה לתת מקום גם לציונות דתית מכל הגוונים והסוגים, אבל לא רק לציונות הדתית, אלא גם לתושבי הפריפריה, צפון, דרום, מסורתיים, חילונים, וחרדים, נשים, חיילים וצעירים. לצערי, למרות כל הוויתורים שלי, חבר הכנסת סמוטריץ' בחר שלא נרוץ ביחד, כי הוא רצה בעיקר דתיים לאומיים קלאסיים. אין בליבי על בצלאל ידידי. עבדנו מצוין ביחד בשנה האחרונה, ועדיין נותרה בי תקווה שהוא יתעשת ויבחר להמשיך ביחד, אבל אני מכבד את הרצון שלו לפנות לקהל המצביעים של איילת שקד".
 
אחרי שהוא וסמוטריץ' לא הגיעו להסכמות, הכריז כי עוצמה יהודית תרוץ לבד בבחירות הקרובות. "ולכן, בלב שלם, אחרי שניסיתי בכל דרך להגיע לאחדות, ואחרי שבצלאל סרב לכל הוויתורים שלי – אני מכריז הערב על ריצה עצמאית של מפלגת עוצמה יהודית בבחירות הקרובות. אנחנו חייבים להחליף את הממשלה הנוראית הזו, ויש לנו המון פתרונות כמו חוק חסינות לחיילים ושוטרים, חוק עונש מוות למחבלים והפסקת קייטנות הכל כלול למחבלים".

באמצע חופשה בצפון: סמוטריץ' קורא לבן גביר לא לרוץ לבד

"בעיצומה של חופשה משפחתית בצפון אני מתבשר בצער מכלי התקשורת על כוונתו של חברי איתמר להכריז הערב על התפלגות מהציונות הדתית ועל פיצול וריצה עצמאית", אמר הערב יו"ר הציונות הדתית.


 
"איתמר ידיד מדובר בשגיאה קשה. המחנה הלאומי לא יכול להרשות לעצמו פיצולים ופילוגים וסיכון בזריקת קולות לפח כפי שקרה לצערנו לא פעם ולא פעמיים. אתה יודע, איתמר, רצנו יחד בבחירות האחרונות והבאנו הצלחה אדירה. שילבנו כוחות יחד, סיעת אחת ומאוחדת בציונות הדתית".

"בשנה האחרונה ניהלנו מאבק יוצא מן הכלל להפלת הממשלה הרעה והמסוכנת הזו שנשענה על תומכי הטרור של האחים המוסלמים. יש לנו עוד חודש עד סגירת הרשימות, בוא חזרה לחדר המשא ומתן, נדבר על הכל, נדון בהכל נגיע להסכמות על איך הכי נכון לרוץ ביחד כדי למקסם את הכוח ולהביא לניצחונו של המחנה הלאומי".