הוועדה אישרה: ימינה תפוצל, בנט יהיה חבר בסיעת יחיד בשם 'ביחד'

ועדת הכנסת אישרה את הפילוג של סיעת ימינה | הסיעה החדשה 'המחנה הממלכתי' תכלול את חברי הכנסת מתן כהנא ושירלי פינטו, בנט יכהן בסיעת 'ביחד'

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/08/22 19:25 יח באב התשפב

הוועדה אישרה: ימינה תפוצל, בנט יהיה חבר בסיעת יחיד בשם 'ביחד'
צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

מפלגת ימינה שהוקמה לפני למעלה משנה עושה היום את הצעד האחרון בדרך להיעלמות סופית. שורה של חברי כנסת ביקשו להתפצל מהמפלגה על מנת להמשיך בקריירה הפוליטית שלהם מבלי שיצטרכו להתפטר מהכנסת ולהפסיק לקבל משכורת. היום (א') ועדת הכנסת אישרה את פילוג של סיעת ימינה.

ועדת הכנסת בראשות חבר הכנסת, ניר אורבך, אישרה את הפילוג של סיעת ימינה ואת השינויים בהרכב הסיעתי של הכנסת. הסיעה החדשה 'המחנה הממלכתי' בראשותו של בני גנץ, תכלול את כהנא ופינטו וראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט יכהן בסיעת 'ביחד'. 

לפילוג של סיעת ימינה קדמה דרמה. ארבעה חברי כנסת הצביעו נגד המהלך הראשוני שהגישו בהסכמה שישה חברי ימינה לפילוג הסיעה. בסופו של דבר, כהנא משך חבר את חתימתו מההסכמה לבקשה ולכן היא התבטלה.

ימינה בימים מאוחדים יותר

ימינה בימים מאוחדים יותר צילום: נועם מושקוביץ- דוברות הכנסת

סילמן תצטרך להתפטר מהכנסת כדי להיכנס לרשימה אחרת

חברי הוועדה הצביעו על בקשה להתפלגות חדשה של ימינה לסיעה החדשה 'המחנה הממלכתי' ותכלול את החברי הכנסת נפתלי בנט, מתן כהנא ושירלי פינטו. לאחר מכן, הצביעו על פילוג נוסף בסיעת 'המחנה הממלכתי', ולפיו נפתלי בנט יהיה חבר בסיעת יחיד 'ביחד'. לפי היועצת המשפטית של הוועדה, עורכת הדין ארבל אסטרחן, אין השפעות מימוניות לפילוג של הסיעה. בימינה יישארו חברי הכנסת ניר אורבך, אביר קארה, עידית סילמן ויום טוב כלפון. מהלך זה משפיע על סילמן, שתצטרך להתפטר מהכנסת ומוועדת בריאות כדי לקבל מקום ברשימה קיימת.

התפלגות נוספת שאושרה נוגעת לסיעת 'תקווה חדשה – אחדות לישראל'. הבקשה הוגשה בהסכמת כל חברי הסיעה, כך שבסיעת 'תקווה חדשה – אחדות לישראל' יכהנו יפעת שאשא ביטון, שרן השכל, זאב בגין, מאיר יצחק הלוי ומישל בוסקילה. חבר הכנסת צבי האוזר יהיה חבר בסיעת "דרך ארץ". כל ההצעות אושרו פה אחד.