ימינה מתפצלת: זאת המתנה שבנט קנה לחבריו בסיעה

למרות הפיצולים, ראש הממשלה החליפי חילק לחבריו בסיעת ימינה תמונה משותפת עם הקדשה אישית על עבודתם ומסירותם במהלך הכנסת האחרונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/08/22 17:39 יח באב התשפב

ימינה מתפצלת: זאת המתנה שבנט קנה לחבריו בסיעה
צילום: Avi Dishi/Flash90

מפלגת ימינה שהוקמה לפני למעלה משנה עושה היום את הצעד האחרון בדרך להיעלמות סופית. שורה של חברי כנסת מבקשים להתפצל מהמפלגה על מנת להמשיך בקריירה הפוליטית שלהם מבלי שיצטרכו להתפטר מהכנסת ולהפסיק לקבל משכורת. היום (א') חילק יו"ר ימינה מתנות לחבריו בסיעה עם הקדשה אישית.

צילום: ללא

חבר הכנסת מתן כהנא, שעבר מימינה למפלגת 'המחנה הממלכתי', קיבל את השי עם הקדשה שכתב בנט: "מתן, בחברות ובהערכה". למזכיר התנועה, ג'רמי סולטן, כתב: "ג'רמי, בידידות, תודה על המסירות ועל המקצוענות".

צילום: ללא

בזכות שקד: כהנא לא יתפטר מהכנסת

על מנת להתפצל זקוק החבר כנסת שמתפצל לקבל חתימת אישור מכל חברי סיעתו, ראשון המתפצלים היה מתן כהנא ששוריין במקום התשיעי במפלגת המחנה הממלכתי, שניה לבקש הייתה עידית סילמן שצפויה לקבל שיריון בליכוד, שלישית ביקשה להתפצל שירלי פינטו שהחליטה שלא להמשיך עם שקד למפלגת הרוח הציונית. בנוסף, לכיפה נודע כי גם אביר קארה מבקש להתפצל מסיעת ימינה, למרות שהוא ממשיך עם שקד. ממפלגת הרוח הציונית נמסר בתגובה: ״מדובר בשקר. אין שום בקשה כזו לפיצול״. הבקשות הרבות לפיצול עיכבו את הדיון על הפיצולים בוועדת הכנסת והוא יתחדש בהמשך היום.

אמש פרסמנו לראשונה כי שקד אישרה לכהנא לבצע התפלגות מימינה והוא לא יצטרך להתפטר. כזכור, אחרי ההודעה שלו על החבירה לגנץ שקד כתבה: "מאחלת בהצלחה לחברי מתן כהנא בדרכו החדשה ולגדי איזנקוט על הצטרפותו לפוליטיקה. אין ספק שמחנה השמאל הממלכתי הוא בשורה לכל מצביעי השמאל. נדאג שבכל ממשלה שתקום, הם לא יוכלו לקדם את חזונם המשותף עם גנץ להקמת מדינה פלסטינית".