מה רוצה איזנקוט ובאיזו ממשלה הוא חפץ: עמית סגל משיב

הרמטכ"ל לשעבר טרם הכריע האם להיכנס לביצה הפוליטית, ואם כן - לאיזו מפלגה. מה שהוא כן יודע זה שהוא מעוניין בהקמת ממשלת אחדות רחבה שנשענת על מפלגה גדולה | החלטתו תתקבל עד יום שלישי

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/08/22 21:13 טז באב התשפב

מה רוצה איזנקוט ובאיזו ממשלה הוא חפץ: עמית סגל משיב
איזנקוט יחליט עד יום שלישי | , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט הוא דמות מחוזרת מאוד עוד בטרם יצאה מדינת ישראל למערכת בחירות חמישית בשלוש שנים, ומאז בחירות סבב ארבע. במהלך הימים הללו מספר מפלגות עלו כאפשרות עבור איזנקוט אולם הוא טרם החליט. השבוע נפגש איזנקוט פעם נוספת עם לפיד וגנץ לקראת קבלת החלטה, שתתקבל עד יום שלישי הקרוב.

עמית סגל פרסם הערב כי איזנקוט כלל לא קיבל הכרעה האם להצטרף למערכת הפוליטית ובטח שלא באיזו מפלגה. מה שאיזנקוט כן יודע זה כי הוא מעוניין בהקמת ממשלת אחדות רחבה שנשענת על מפלגה גדולה. לכן, אמר סגל, איזנקוט מתנגד לכך שמפלגות קטנות יאחזו בהגה השלטון. זו בעיה לבני גנץ נוכח היחלשותו בסקרים ועל אף החיבור עם גדעון סער.

לדבריו, איזנקוט הציב בפני גנץ ולפיד דרישה שהמפלגה תהיה מפלגת שלטון, ודורש שיקיימו בחירות מקדימות בפעם הבאה. בנוסף הוא גם לא שולל להתאחד עם סער, על בסיס אותם קווי היסוד.

לטענתו של סגל ראש הממשלה יאיר לפיד נשמע הנלהב מבין השניים לקבל את הדרישה והוא נשמע אומר כי ביש עתיד אכן החלו תהליך שבסיומו ייקבעו פריימריז. 

"כחול לבן היא בול המסגרת שאיזנקוט יכול להתאים לה"

בריאיון שנערך עם "וואלה" לפני כשבועיים, אישר שר הביטחון בני גנץ כי הוא מקיים בקשר עם איזנקוט, "הוא אדם מאוד רציני, מכיר אותו עשרות שנים. יש לו ברמה הביטחונית, ברמה המדינית. כחול לבן היא בול המסגרת שאיזנקוט יכול להתאים לה", אמר. גנץ הדגיש, "אני לא מחפש לפגוע בלפיד, אני רוצה את גדי בתור שותף בכחול לבן. זה נראה לי מטרה חשובה בפני עצמה".