צבי יחקזאלי: "מתהווה מדינת ג'יהאד אסלאמי בצפון השומרון"

פרשן חדשות 13 מסביר כי הג'יאהד האסלאמי בעזה מצליח לעורר את פעיליו ביהודה ושומרון: "מה שחמאס לא הצליח לעשות, מצליח הג'יהאד האסלאמי" | על איומיו של נסראללה: "הוא מעדיף לאיים במקום להיכנס לקרב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/08/22 13:40 טו באב התשפב

צבי יחקזאלי: "מתהווה מדינת ג'יהאד אסלאמי בצפון השומרון"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

צבי יחזקאלי, פרשן חדשות 13, התייחס בראיון לרדיו 103FM לימים שאחרי מבצע 'עלות השחר'. למרות ההישגים שהשיגה ישראל במהלך שלושת ימי המבצע, טוען יחזקאלי כי "הנוסחה בעזה לא השתנתה".

לדבריו, "מה הנוסחה? חמאס יושב בצד, שולח את הג'יהאד האסלאמי להתכתש, חמאס מרוויח, והג'יהאד האסלאמי קושר את מה שקורה בגדה המערבית למה שקורה בעזה. הג'יהאד האסלאמי פורש את חסותו כארגון הטרור החשוב ביו"ש, מתהווה מדינת ג'יהאד אסלאמי בצפון השומרון. מה שחמאס לא הצליח לעשות בגדה מצליח הג'יהאד האסלאמי".

צילום: Nati Shohat/Flash90

לגבי אי השתתפותו של חמאס במהלך ימי הלחימה אמר כי "חמאס גוזר קופון על ישראל בגלל שהוא לא השתתף בקרב. אגב, זה די דומה למה שהתרחש במבצע 'חגורה שחורה' כשהג'יהאד האסלאמי נלחם בישראל, וחמאס ישב בצד. בוא נראה איך ישראל תנצל את זה עכשיו. שכן, זו שעת כושר מצד ישראל גם לדבר על השבויים והנעדרים, וגם לדבר מול חמאס ולהכאיב לו אם לא יעשה את מה שצריך. בסופו של דבר, יש לנו את הג'יהאד האסלאמי, והם הילד הפחות מחונך בשכונה כרגע".

 נסראללה

נסראללה צילום: פלאש 90

יחזקאלי גם התייחס לאיומיו של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה שיש ברשות הארגון את כל האמצעים לפגוע באסדת כריש ובישראל. "נסראללה מורתע, אך מדגדג לו באצבעות לבחון אותנו שוב. מדוע? כי מאחורי נסראללה עומדת איראן. כשנסראללה יקבל פקודה להיכנס לקרב זו תהיה פקודה שמגיעה מאיראן - על אפו ועל חמתו. אין מה לעשות, נסראללה לא עושה שיקולים לבנונים. תראה את מה שהוא אמר השבוע על עניין הגז. הוא מעדיף לאיים במקום להיכנס לקרב, והוא יודע שכשהוא יכנס לקרב יהיה לזה מחיר. נסראללה מודע לזה שבמלחמה הבאה ישראל תפיל אותו, אבל עדיין מתגרה בישראל כי הוא מעריך שאנחנו נהיה המבוגר האחראי", אמר יחזקאלי.