שר החינוך לשעבר אהרן ידלין הלך לעולמו בגיל 96

ידלין היה שר החינוך ה-8 של מדינת ישראל, חבר כנסת מטעם מפלגת מפא"י והעבודה וחתן פרס ישראל לשנת 2010 | הנשיא הרצוג ספד: "יותר מכל דבר, היה אהרן ידלין מר חינוך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/08/22 12:21 טו באב התשפב

שר החינוך לשעבר אהרן ידלין הלך לעולמו בגיל 96
צילום: Photo by Flash 90

חבר הכנסת לשעבר, אהרן ידלין הלך לעולמו בגיל 96. ידלין היה אחד מוותיקי הפוליטקאים ואנשי החינוך בישראל. הוא כיהן כשר החינוך והתרבות בממשלתו הראשונה של יצחק רבין (1974-1977), סגן שר החינוך (1964-1962) ויו"ר ועדת החינוך (1977-1979). בנוסף, נבחר לכהן כמזכ"ל העבודה בשנת 1972.

ילדין נולד בתל אביב בשנת 1926. גדל בבן שמן וברחובות, היה פעיל בתנועת הצופים ושימש כרכז התנועה הארצי. הוא הצטרף לגרעין של קיבוץ בארי ואף השתתף בהקמתו במסגרת מבצע '11 נקודות בנגב' בשנת 1946. בעקבות המחלוקת בקיבוץ המאוחד, עבר לקיבוץ חצרים בו התגורר עם יום מותו. הצטרף לפלמ"ח ולחם במלחמת העצמאות.

בשנת 2010 זכה ידלין בפרס ישראל על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה. היה נשוי לעדה, בתו של דוד הכהן, מחברי הכנסת הראשונה. אחד מבניו, הוא האלוף עמוס ידלין, ראש אמ"ן בצה"ל לשעבר.

הרצוג: עשייתו רבת-השנים למען חינוכם ועתידם של ילדי ישראל תהווה לו אנדרטה חיה 

נשיא המדינה, יצחק הרצוג ספד לאהרן ידלין וציין את תרומתו למערכת החינוך במדינת ישראל. "כואב את הפרידה על אהרן ידלין ז״ל. יותר מכל דבר, היה אהרן ידלין מר חינוך. לצד היותו מראשי תנועת העבודה וההתיישבות העובדת בישראל, איש חזון ומעשה, היה אהרן מחנך ומורה בכל רמ״ח איבריו. עשייתו רבת-השנים בכנסת ובממשלה למען חינוכם ועתידם של ילדי ישראל תהווה לו אנדרטה חיה לשנים קדימה", אמר הרצוג.

הרצוג הוסיף ואמר כי "בחייו זכה בפרסים רבים - ובהם פרס ישראל, אך יותר מכל זכינו אנחנו בו ובתרומתו. אהבתי והערכתי אותו מאוד. תנחומיי למשפחתו ובהם ידידי בנו אלוף (מיל׳) עמוס ידלין ולכל אוהביו ומוקירי זכרו. יהי זכרו ברוך".

לפיד: ידלין הוביל את התפיסה שחייבים לשים את החינוך בראש סדר העדיפות

ראש הממשלה, יאיר לפיד ספד לידלין ואמר כי "מדינת ישראל נפרדת היום מאהרון ידלין איש אדמה ורוח. חתן פרס ישראל, שר חינוך ואיש ציבור בכל רמ"ח אבריו. ידלין, שהוביל את התפיסה שחייבים לשים את החינוך בראש סדר העדיפות של מדינת ישראל, דאג לעתיד הילדים והשקיע את מיטב שנותיו בחינוך, היה ממייסדי בית ברל שממשיך את דרכו בלימודי ההוראה. 

"בשם ממשלת ישראל ומדינת ישראל אני שולח ניחומים וחיבוק לכל משפחת ידלין, לעמוס ורותם היקרים, זכיתם לאב וסב שנים רבות, לדוגמא ומופת ואתם ממשיכים את דרכו בשליחות הציבורית שלכם. יהי זכרו ברוך".