חבר כנסת מיהדות התורה: "אישה לא צריכה להיות בפוליטיקה"

בראיון שנערך עם אורי מקלב, השיב חבר הכנסת מטעם יהדות התורה לשאלה מדוע במפלגתו אין ייצוג של נשים: "זה לא המקום היפה והטוב שאישה צריכה להיות בו" | זהבה גלאון: "סיפורה של שפחה גרסת אורי מקלב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/08/22 11:22 טו באב התשפב

חבר כנסת מיהדות התורה: "אישה לא צריכה להיות בפוליטיקה"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת מטעם דגל התורה בסיעת יהדות התורה,אורי מקלב, עורר את זעמן של הפוליטקאיות בפרט וציבור הנשים בכלל, כשנשאל בראיון לידיעות אחרונות 'בקיצור הולכים לבחירות', מדוע לדעתו אישה לא יכולה להיות ברשימת מפגלתו.

"אצלנו נשים נמצאות בדירקטוריונים, בוועדות ובתפקידים, אבל יש עניין שאישה לא עומדת לבחירה", ענה מקלב, "דהיינו, אני חושב שאישה לא צריכה להיות בתוך הפוליטיקה. אני מכבד את האישה, מי מוריד את האשפה? מי עובד בלילה? אני".

עוד נשאל למה לדעתו אישה לא יכולה להיות בפוליטיקה. "זה לא המקום היפה והטוב שאישה צריכה להיות בו. אישה היא משווקת את עצמה, היא משווקת דברים שאני לא יכול להגיד, בקיצור, כל זמן שלא תהיה הוראה אחרת, זה לא יקרה", השיב חבר הכנסת מיהדות התורה.

זהבה גלאון: מקלב וחבריו הם האיום הגדול ביותר על נשים אי פעם

המועמדת לראשות מפלגת מרצ וחברת הכנסת לשעבר, זהבה גלאון תקפה בחריפות את דבריו של מקלב. "סיפורה של שפחה גרסת אורי מקלב. התפקיד של הנשים בעולם הוא לפתות גברים ואולי הטובות יידעו גם לבשל. נשים לא צריכות להיות בפוליטיקה, הן לא כשירות לקחת החלטות, רק לפתות - עד שהגברים יחליטו אחרת. מקלב וחבריו הם האיום הגדול ביותר על נשים אי פעם. אני חוזרת כי אנחנו חייבות לנצח", אמרה גלאון.

גם חברת הכנסת מישראל ביתנו, יוליה מלינובסקי, יצאה נגד דברי של חבר הכנסת מיהדות התורה והזהירה מפני חזרתם של המפלגות החרדיות לשולחן הממשלה. "חבר הכנסת מקלב נשאל מה עם אישה ברשימה? וענה: אשה לא יכולה להיות בפוליטיקה, היא משווקת דברים שאני לא יכול להגיד. תכף הם יגידו שאשה לא צריכה לחשוב לבד, אסור לה לתת דעה או להצביע בבחירות- בקצב הזה מדינת טאליבן מעבר לפינה. אלו השותפים הטבעיים של נתניהו. זה מה שיקרה אם הם יחזרו לשלטון", אמרה מלינובסקי  .