הקצין מגוש עציון מונה למפקד עוצבת הבזק

תת-אלוף ברק חירם, שנפצע במלחמת לבנון השנייה, איבד את עינו ואף קיבל צל"ש, מונה למפקד עוצבת הבזק | הוא יחליף בתפקידו את תת אלוף אבי רוזנפלד שימונה למפקד אוגדת עזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/08/22 10:44 טו באב התשפב

הקצין מגוש עציון מונה למפקד עוצבת הבזק
ברק חירם, צילום: דובר צה"ל

תת-אלוף ברק חירם נכנס לתפקיד מפקד עוצבת ״הבזק״ (99) במקומו של תת-אלוף אבי רוזנפלד, אשר שירת בתפקיד במהלך השנתיים האחרונות. תת-אלוף רוזנפלד יתחיל בשבוע הבא את תפקידו כמפקד עוצבת "שועלי האש" (אוגדת עזה). טקס חילופי המפקדים נערך אתמול (ה׳) במפקדת עוצבת ״הבזק״ במחנה נחשונים, בראשות מפקד מערך התמרון והגיס הצפוני, אלוף סער צור ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

ברק חירם (43), שימש כמפקד עוצבת הגולן, גדוד 51 של גולני, בא"ח גולני, יחידת אגוז והמרכז לאימונים באש בבסיס צאלים . בהיותו מפקד פלוגה בסיירת 'אגוז' במלחמת לבנון השנייה, נפצע קשה ואיבד את עינו. על הלחימה בקרב קיבל את עיטור מפקד עוצבת האש. בתפקידו האחרון שימש חירם כמפקד חטיבת גולני. הוא מתגורר בתקוע, נשוי לבת ציון ואב לארבעה.

צילום: דובר צה"ל

מדברי מפקד עוצבת ״הבזק״ הנכנס, תת-אלוף ברק חירם בטקס חילופי המפקדים: "למול האיומים החיצוניים האוגדה מחויבת להיות בכשירות ובמוכנות אמתית, לא מספיק רק להתאמן, חשוב להתאמן נכון. לא חשוב רק להצטייד בציוד איכותי, חשוב להתמקצע בו ולמצות אותו. באשר לאתגר החוסן הפנימי- אני מאמין שאוגדה כשלנו המורכבת מאנשי מופת בקבע, לצד אנשי מילואים מסורים ומאומנים הוא השילוב המבטיח את עתידנו. אלה אינן מילים ריקות- אנו מחויבים ליצוק בהן תוכן ומהות. אני מבקש בהזדמנות זו להביע הערכה עמוקה לאבי, על הובלת תהליך מופתי של הקמת האוגדה במתכונתה הנוכחית. פגשתי במהלך החפיפה שלנו מפקד איכותי ומקצועי. אני מודה לך באופן אישי על תהליך הכנסתי לאוגדה. בהצלחה בהמשך דרכך".

צילום: דובר צה"ל