תאונת האוטובוס ברחוב שמגר בירושלים: אישה בת 30 ושתי ילדות נהרגו

אוטובוס איבד שליטה והתנגש בחנות ברחוב שמגר בירושלים | עד כה דווח על שלוש הרוגות: אישה בשנות ה-30, ילדה בת 7 ופעוטה בת 3 | שישה פצועים הועברו לבתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/08/22 21:17 יד באב התשפב

תאונת האוטובוס ברחוב שמגר בירושלים: אישה בת 30 ושתי ילדות נהרגו
צילום: לא ידוע

תאונה מחרידה בירושלים: נהג אוטובוס אגד איבד הערב (ה') שליטה והתנגש בחנות ברחוב שמגר בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום נאלצו לקבוע את מותם של אישה בשנות השלושים לחייה ושל פעוטה בת 3. מאוחר יותר אותרה גופתה של ילדה נוספת בת 7 מתחת לגלגלי האוטובוס.

כוחות מד"א העניקו טיפול ראשוני מציל חיים לשישה פצועים נוספים בהם: צעירה בת 21 במצב קשה,  2 פצועים בינוני, ביניהם ילד כבן 6, ועוד שלושה פצועים קל, ביניהם ילד בן 4 ותינוקת בת שנה. חלק מהפצועים היו לכודים מתחת לאוטובוס ובסמוך לו.

כוחות משטרה רבים ובוחני תאונות דרכים של משטרת ישראל הגיעו במהירות לזירה והחלו בבדיקת הנסיבות ואיסוף הראיות. ראשית שללו במשטרה את האפשרות שמדובר באירוע טרור וביקשו למסור: "אנו מבקשים מציבור הסקרנים שלא להתקרב לזירה ולאפשר לכוחות ההצלה לסיים את פעולות החירום בזירה".

נתנאל ליפשיץ ובר עזר, פראמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה סיפרו: "מדובר בתאונה מזעזעת, מתחת לחלקו האחורי של האוטובוס ראינו אשה כבת 30 ופעוטה כבת 3 שוכבות מחוסרות הכרה, עם חבלות קשות, ביצענו בדיקות רפואיות, הן היו ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותן, מתחת לאוטובוס נלכדה ילדה כבת 7 שלא ניתן היה להגיע אליה, היא הייתה מחוסרת הכרה ולאחר הרמת האוטובוס היא חולצה כשהיא ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה".

"על המדרכה בסמוך לחלקו האחורי של האוטובוס שכבה צעירה כבת 21 בהכרה מלאה, היא סבלה מחבלות קשות בגפיים, הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותה בדחיפות לבית החולים שערי צדק כשמצבה קשה ולא יציב, ובנוסף פינינו 2 פצועים, ילד כבן 6 במצב בינוני עם חבלות בראש בבטן ובגפיים ואשה כבת 47 במצב קל עם חבלה בגפיים ולבית החולים הדסה פינינו אשה כבת 24 ילד כבן 4 ותינוקת כבת שנה במצב קל עם חבלות בראש ובגפיים".

ארגון נהגי האוטובוסים: "הנהגים תחת קריסה. מחסור של מעל ל-5,000 נהגים"

ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית הוציא תגובה מהירה במיוחד לתאונה שמצטרפת לתאונות הקשות השבוע: " נהגי האוטובוסים נמצאים תחת קריסה ורובם נוהגים שעות ארוכות כל יום בגלל מחסור של מעל ל-5,000 נהגים. האוטובוסים הפכו להיות פצצת זמן מתקתקת בגלל המחסור החמור. הגיע הזמן שראשי משרד התחבורה חייבים להתייחס לכך בכובד ראש. אסור שהנהגים והנוסעים יקפחו את חייהם".

מנכ"ל הרלב"ד, ד"ר ארז קיטה מסר: "אנו מביעים את תנחומינו למשפחות שמסלול חייהם נשבר ברגע.
אנחנו מסכמים שבוע קשה ומדמם בכבישי ישראל". עוד הוסיף קיטה כי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מקדמת בימים אלו תכנית לאומית הכוללת בין השאר התייחסות נרחבת לענפי הרכב הכבד והתחבורה הציבורית, לדבריו: "התכנית כוללת הכשרת נהגים, קידום טכנולוגיות למניעת שטחים מתים ועייפות הנהג, הקמת מפרצי מנוחה, הוספת נהגים ושיפור מערך קציני הבטיחות והפיקוח על החברות. רק תכנית לאומית ממוקדת ומתוקצבת על פני מספר שנים תביא לצמצום ההיפגעות".