נתניהו: יש לנו פיצוץ של רשימה | במפלגת העבודה ביקרו את חוסר הייצוג הנשי: שוביניסטים

תגובות סוערות במערכת הפוליטית לתוצאות הפריימריז בליכוד | נתניהו בירך את המתפקדים הרבים שיצאו להצביע | בקואליציה תקפו את חוסר הייצוג הנשי וכינו את הרשימה "ביביסטאן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/08/22 18:48 יד באב התשפב

נתניהו: יש לנו פיצוץ של רשימה | במפלגת העבודה ביקרו את חוסר הייצוג הנשי: שוביניסטים
נתניהו. , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

המערכת הפוליטית מגיבה לתוצאות הפריימריז הליכוד: אחר הצהריים (ה') הסתיימה ספירת הקולות בפריימריז של תנועת הליכוד. בסך הכל הצביעו כ-79,735 מתפקדים המהווים 58% מכלל חברי התנועה. בתום ספירת הקולות נראה כי רבים מתומכיו הבולטים של יו"ר המפלגה בנימין נתניהו התברגו בצמרת הרשימה, כמו כן בקשתו לקבל חמישה שריונים בכל אחת מהעשיריות הפותחות התקבלה ברוב מוחץ. 

מנגד, רבים מבכירי הליכוד נדחקו לעשיריה השנייה, ביניהם חה"כ יולי אדלשטיין שניסה לאתגר את מנהיגותו של היו"ר וכך גם חה"כ ישראל כץ. חה"כ הוותיק צחי הנגבי מוצא את עצמו במקום לא ריאלי. הרכב הרשימה ובעיקר, סדר המקומות, מהווה כאמור הישג פוליטי לראש הממשלה לשעבר שזוכה לרשימה בצלמו ובדמותו. בעקבות התוצאות פרסם נתניהו סרטון מפיצוציה ובה שיבח את הנבחרת הליכוד החדשה: "יש לנו פיצוץ של רשימה. הרשימה הטובה ביותר במפלגה הגדולה ביותר, הדמוקרטית ביותר, לא רק במחנה הלאומי, במדינת ישראל".

https://youtube.com/shorts/MtblkivGbY0

נתניהו: יש לנו פיצוץ של רשימה, כמות המצביעים - סימן טוב ל-1 בנובמבר 

ראש הממשלה לשעבר התייחס גם לבכירי הרשימה שנדחקו לתחתית ואמר: "אני רוצה להודות לאלה שגם לא נכנסו ובטוח שהם ימשיכו לתרום. התרגשתי לראות 80,000 מתפקדי הליכוד שבאים, ביום קיץ לוהט, בשעה שרבים נמצאו בחו"ל כדי להצביע לנבחרת שלנו זה סימן טוב ל-1 בנובמבר. אנחנו נביא ממשלה יציבה". בסיום הסרטון הוסיף נתניהו הלצה וביקש מהקופאי קצת פיסטוק, בתגובה שאל הקופאי "כמה גרם אתה רוצה?" ונתניהו השיב: "לפחות 61, 63, אפשר גם יותר".

במפלגת העבודה בחרו שלא במפתיע לתקוף את הרשימה המתגבשת ובייחוד את חוסר הייצוג הנשי הניכר שבה. במפלגה פרסמו תמונה ובה העשירה הראשונה בליכוד כשפיאות "מודבקות לראשי חלק מהנציגים הגברים שבה. חבר הכנסת גלעד קריב שבתחילת השבוע נבחר שני ברשימת העבודה אמר בתגובה לפרסום התוצאות: "רשימת הליכוד היא רשימה קיצונית ושוביניסטית שמסמלת את השעבוד של המפלגה למאבקו האישי של נתניהו במערכת המשפט, ולברית שכרת עם הכהניסטים".

צילום: מפלגת העבודה

ליברמן: ככל שאתה מאוהב יותר בביבי אתה מדורג גבוה יותר

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו ושר האוצר אביגדור ליברמן צייץ: "תוצאות הפריימריז בליכוד בסימן ערב ט״ו באב: ככל שאתה מאוהב יותר בביבי אתה עולה יותר גבוה ברשימה, ככל שפחות - נדחק משורות הליכוד החוצה".

בתגובה לציוץ של ליברמן כתב בנו של ראש הממשלה לשעבר: "איך עובד 'הפריימריז' בישארל ביתנו? ככל שאתה מוכן לשבת בכלא יותר שנים למען ליברמן ככה אתה מדורג גבוה יותר?"

צילום: מסך טוויטר

מכחול לבן - תקווה חדשה נמסר בעקבות פירסום רשימת הליכוד לכנסת הבאה: "רשימת הליכוד הקיצונית והמתלהמת מבהירה בדיוק איך תראה הממשלה הבאה אם לנתניהו יהיה 61 - ריסוק מערכת המשפט, חיסול שומרי הסף והחרבת שלטון החוק. לנאמני מורשת ז׳בוטינסקי ובגין אין מקום יותר במפלגת ביביסטאן".

מנגד, בראיון לynet בירך חבר הכנסת שמחה רוטמן מהציונות הדתית על רשימת הליכוד החדשה שלטענתו: "מהווה חיזוק משמעותי בקרב לחיזוק מערכת המשפט ואני בטוח שגם בבחירות הקרובות הציבור יצביע בעד תיקון מערכת המשפט".

ח"כ ניר ברקת: "חברי הליכוד ניטרלו את העסקנים שעבדו מסביב לשעון"

מנגד, בתנועת הליכוד הביעו שביעות רצון מהרשימה החדשה. דן אילוז, המתמודד הסרוג שגבר על חה"כ גדי יברקן במשבצת המשוריינת לעולים אמר לאחר פרסום התוצאות: "כמי שעלה לארץ מתוך תחושת ציונות עמוקה, אני מתרגש ומודה לבורא עולם על ההזדמנות שתהיה לי לפעול למען עם ישראל גם מכנסת ישראל. אהיה בע"ה שליח נאמן של כל שולחיי ושל כל עם ישראל. עם ישראל חי".

חה"כ ניר ברקת שניהל קמפיין סוער והצליח להתברג בצמרת הרשימה למרות חזיתות לא מעטות שנפתחו מולו מצד בכירים במפלגה אמר: "‏זהו ניצחון גדול ואני מודה לחברי הליכוד, שהם המנצחים הגדולים. הם אלה שלנגד עיניהם עומדת טובת התנועה והמדינה, והם אלה שניטרלו את העסקנים שעבדו מסביב לשעון".

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת יריב לוין, מקורבו של ראש הממשלה לשעבר נתניהו, שנבחר במקום הראשון ברשימה הודה לבוחרים והוסיף: "אני חש שמוטלת עליי אחריות גדולה להמשיך ולפעול בנחישות בדרך המשותפת שלנו, ולעשות את כל שבכוחי כדי להבטיח את ניצחון הליכוד בבחירות, ואת הקמתה של ממשלה לאומית בראשות בנימין נתניהו".

ח"כ דיסטל אטבריאן: גאה להיות האישה השנייה במפלגה הכי גדולה

חה"כ מיקי זוהר שהצליח להתברג בעשיריה הראשונה, זאת למרות ואולי בשל כך שהחליט לרסן את התבטאויותיו לאחרונה מסר: "‏תודה לקב״ה. אין עוד מלבדו. תודה לכם חברי וחברות הליכוד שבחרתם בי לעשירייה הראשונה. אין כמוכם!".

חה"כ אתי חוה עטיה פתחה גם היא בפסוק מתהילים וכתבה: "הוֹדוּ לַה' כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ. מתפקדי ומתפקדות הליכוד היקרים תודה על האמון והתמיכה. מתחייבת בע"ה להמשיך בנאמנות את השליחות ברוח ערכי תנועת הליכוד. למען כל אזרחי ישראל וחיזוק הריבונות היהודית במדינת ישראל".

גלית דיסטל אטבריאן

גלית דיסטל אטבריאן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חה״כ גלית דיסטל אטבריאן שתהיה "האישה השנייה" של המפלגה והתמודדה בפריימריז לראשונה ללא שיריון אמרה: "תקשיבו, ביחד עשינו היסטוריה: ‏אני המשוריינת הראשונה שצלחה את הפריימריז ועוד אחרי קדנציה של שנה אחת בלבד. ‏האהבה והאמון שלכם גברו על העסקנים, קבלני הקולות וחורשות הרעה עם רשימות החיסול. ‏גאה להיות האישה השנייה במפלגת השלטון הכי גדולה ומפוארת בישראל.
‏ואוהבת אתכם עד אין קץ".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן