סוף לפקקים בכניסה לעיר: בשורה משמחת לירושלמים

בסוף החודש ייחנך כביש 16 שיחבר בין השכונות הדרומיות לעיר לכביש 1 ויהווה ככניסה החדשה והמרכזית לבירה | משה ליאון: "זו הקלה משמעותית על הגודש בכניסה לעיר. ירושלים תצא מהפקקים ראשונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/08/22 15:43 יג באב התשפב

סוף לפקקים בכניסה לעיר: בשורה משמחת לירושלמים
צילום: צחי קראוס

רבים מכם תקועים מדי יום בפקקי התנועה הבלתי נגמרים ברחבי מדינת ישראל. פקקים יש אמנם בכל הארץ, אך נדמה כי בכבישי ירושלים הצפופים הפקקים מכבידים יותר מתמיד. היום (ד') הודיעה ירושלים כי בסוף חודש אוגוסט ייחנך כביש 16 החדש שצפוי להקל על הפקקים בכניסה לעיר.

הכביש יחבר בין השכונות הדרומיות בעיר לכביש מספר 1. אורכו של הכביש הוא כ-6 ק"מ והוא יכלול שתי מנהרות שיעברו תחת השכונות הר נוף ויפה נוף. הכביש יהווה את הכניסה החדשה והמרכזית לעיר. בנסיעה רצופה של מספר דקות ממחלף מוצא, ניתן יהיה להגיע לכל השכונות בדרום ובמערב העיר דרך שתי מנהרות תת - קרקעיות. מדובר בפרויקט של עיריית ירושלים, משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל, שבוצע על ידי חברת 'שפיר'.

הכביש ישרת בעיקר את הבאים מכיוון מערב. מדובר בכביש חדיש שמהירות הנסיעה המותרת בו תהיה 110 קמ"ש ולאורכו שלושה מחלפים: באזור מוצא, בנחל רבידה שבסמוך לגבעת שאול ובצמוד לרחוב בייט. דרכו ניתן יהיה להגיע לשכונות רבות בזמן קצר, לרבות למרכז הרפואי שערי צדק. הכביש הוא דו נתיבי לכל כיוון, מתחיל במחלף מוצא ומתפצל עד לחיבורו לדרך בגין.

צילום: צחי קראוס

משה ליאון: הכניסה חדשה לעיר תאפשר נסיעה קצרה במהירות ובנוחות

בעתיד, לרשות המגיעים אל העיר דרך כביש 16, יעמוד חניון בייט – חניון "חנה וסע", שימוקם בסמוך לתוואי הקו הירוק של הרכבת הקלה באזור שכונת רמת בית הכרם. בחניון מתוכננים 2,275 מקומות חניה, 30% מהם יכללו גם עמדות טעינה חשמליות, מקומות חניה לרכבים דו גלגליים ומקומות חניה ייעודיים לנכים, יחד עם אמצעי הנגשה נוספים. כלל המקומות בחניון יהיו במתכונת של 'חנה וסע', וזאת במטרה לעודד שימוש בתחבורה ציבורית ובאמצעים להסעת המונים.

צילום: צחי קראוס

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר כי "במסגרת המהפכה התחבורתית שמתרחשת בעיר הבירה, תיפתח בקרוב כניסה חדשה לעיר, אשר תאפשר נסיעה קצרה ממחלף מוצא היישר אל שכונות העיר. כך, יוכלו באי העיר להיכנס לעיר במהירות ובנוחות, ובעתיד לחנות בחניון "חנה וסע" בייט ולהגיע אל מחוז חפצם באמצעות הקו הירוק של הרכבת הקלה. כביש 16, הוא רק אחד מתוך עשרות מיזמים הנמצאים בימים אלו בתהליכי ביצוע, אשר מטרתם היא לקדם את תשתיות התחבורה בעיר, לצד הקמת תשתיות עבור הקווים הנוספים של הרכבת הקלה ומערכות להסעת המונים. ירושלים תהיה העיר הראשונה בארץ שתצא מהפקקים".