הורוביץ: "עגונות ומסורבות גט יוכלו לעבור טיפולי פוריות גם ללא הסכמת הבעל"

נשים עגונות ומסורבות גט יוכלו לעבור טיפולי פוריות על פי בקשתן גם ללא אישור מהבעל הסרבן או הנעדר | שר הבריאות: "לא אשלים עם שלילת זכויות מנשים, סחיטה ונקמה בהן רק כי הן מעוניינות להתגרש או שבעלן בחר להיעלם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/08/22 10:15 יג באב התשפב

הורוביץ: "עגונות ומסורבות גט יוכלו לעבור טיפולי פוריות גם ללא הסכמת הבעל"
הורוביץ, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

משרד הבריאות פרסם הבוקר (ד') להערות הציבור תקנות תקדימיות הקובעות כי נשים עגונות ומסורבות גט יוכלו לעבור טיפולי פוריות על פי בקשתן גם ללא אישור מהבעל הסרבן או הנעדר. כיום, עגונות ומסורבות גט לא יכולות לעבור טיפולים כאלה אם הבעל מסרב לאשר להן. על פי התקנות החדשות יציגו הנשים אישור לעגינותן באמצעות פסק דין או בקשה לקבלת גט בחלוף 18 חודשים, וכך יוכלו להרות באמצעות תרומת זרע וטיפולי פוריות.

שר הבריאות ניצן הורוביץ, אמר הבוקר: "עגונות ומסורבות גט יוכלו לעבור טיפולי פוריות מתרומת זרע גם ללא הסכמה מהבעל הסרבן או הנעדר. זה השינוי בתקנות החדשות שפרסמנו היום. לא אשלים עם שלילת זכויות מנשים, סחיטה ונקמה בהן רק כי הן מעוניינות להתגרש או שבעלן בחר להיעלם. אני פועל כדי שכל מי שרוצה, יוכל לממש את זכותו להורות".

מוסדות הבריאות לא ידרשו עוד את הסכמתו של הבעל הנעדר או הסרבן לצורך אישור ההליך וינהגו בנשים אלו כרווקות. כאמור, התקנות פורסמו הבוקר להערות הציבור ולאחר מכן יעברו לאישור ועדת הבריאות של הכנסת.

"שיקולים שאינם רפואיים אינם רלוונטיים להנחיות המשרד ונסיר אותם"

נזכיר כי בחודש מאי האחרון הנחה הורביץ את גורמי המקצוע במשרדו לתיקון הנהלים בעניין נשים עגונות ומסורבות גט, כך תוכלנה לקבל תרומת זרע על פי בקשתן, בניגוד לעמדת הרבנות הראשית. "בעניין הזה כמו בכל עניין רפואי, השיקול היחיד שעל משרד הבריאות לקחת בחשבון הוא השיקול המקצועי הבריאותי. שיקולים שאינם רפואיים אינם רלוונטיים להנחיות המשרד ונסיר אותם", אמר בזמנו הורביץ.