לפיד לא מאשר הקמת "מתקנים ביטחוניים" סמוך לביתו בתל אביב

משרד ראש הממשלה ושב"כ ביקשו לקבל היתר בנייה מצומצם להקמת "מתקנים ביטחוניים" בשטחים ציבוריים פתוחים כחלק מהעבודות בביתו של לפיד ברמת אביב | בהמשך הנחה ראש הממשלה לפיד לעצור את העבודות

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/08/22 08:03 יג באב התשפב

לפיד לא מאשר הקמת "מתקנים ביטחוניים" סמוך לביתו בתל אביב
לפיד , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מאז נכנס לתפקיד ראש הממשלה ב-1 ביולי, ממעט יאיר לפיד ללון במעון ראש הממשלה אשר בבלפור, ירושלים. הבחירות לכנסת ה-25 יתקיימו בעוד פחות מ-90 יום ואין איש יודע את תוצאותיהן ומי יקבל את המנדט להקמת הממשלה החדשה, אולם למרות זאת, "מתקנים ביטחוניים" מתוכננים להיות מוקמים בקרוב ליד ביתו ברמת אביב של לפיד, כך פורסם הבוקר (ד') ב"כאן רשת ב".

בהמשך, בעקבות הפרסום והביקורת הציבורית, ראש הממשלה לפיד הנחה לעצור את העבודות והבהיר כי הוא לא מאשר פגיעה בשטחים ציבוריים.

על פי הפרסום הראשוני, משרד ראש הממשלה ושב"כ מבקשים לקבל היתר בנייה מצומצם להקמת המתקנים על שטחים ציבוריים פתוחים כחלק מהעבודות בביתו של לפיד בעיר ללא הפסקה. שכניו של ראש הממשלה קיבלו את האפשרות להתנגד לתוכניות. העבודות המתוכננות בביתו של לפיד יהיו בהיקף מצומצם מאלה שנעשו אצל קודמו בתפקיד ברעננה, נפתלי בנט. העבודות יכללו גם הקמת מבנים יבילים, אך כאמור על שטחים הציבוריים.

לשכת ראש הממשלה: "התהליכים סדורים ועוברים את האישורים המתאימים"

מי שמטפלת בבקשה הזאת היא ועדת המשנה למתקנים ביטחוניים, ועדה אר ביכולתה לזרז מתן היתרי בנייה, ובעלת סמכויות מיוחדות שמאפשרות להטיל חיסיון על פירוט תכניות השב"כ בנוגע להקמת המתקנים ביטחוניים. 

על פי פרסום של העיתונאי מיכאל שמש לפני כשלושה שבועת, לפיד לן בביתו בתל אביב במשך רוב השבוע, ומכאן דרישות האבטחה בבית שברמת אביב ג'. מלשכת ראש הממשלה נמסר: "כל אמצעי האבטחה שמוצבים או מותקנים הם זמניים ואינם מפריעים לסדר הציבורי. התהליכים סדורים ועוברים את האישורים המתאימים".