הסיפור של טרופר: "הוא מוציא דפים של מגילת איכה, ומזמין אותי לקרוא איתו"

השר חילי טרופר חושף מה קרה מאחורי הקלעים של מוצאי השבת, שיאו של מבצע עלות השחר וגם ערב צום תשעה באב: "אמרתי לבני שבעיני הוא לא צריך לצום. בני ענה לי, שבערב כזה הוא לא שותה בפרהסיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/08/22 18:05 יא באב התשפב

הסיפור של טרופר: "הוא מוציא דפים של מגילת איכה, ומזמין אותי לקרוא איתו"
טרופר, צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90

עם סיומו של מבצע 'עלות השחר', נחשפים פרטים מאחורי הקלעים של ניהול המבצע. שר התרבות והספורט כתב פוסט בפייסבוק ובו הוא מספר על שיחה שלו עם בני גנץ באותו ערב דרמטי. "עכשיו כשהתותחים נדמו, משתף ברגע קטן מישיבת הקבינט במוצאי שבת, ערב תשעה באב", כתב טרופר.

 

"הישיבה התארכה ובאופן טבעי אנשים יצאו מדי פעם להכין לעצמם קפה או לשתות משהו. ואני רואה שבני, עיניו כבר טרוטות משעות ארוכות ללא שינה, לא שותה דבר. ואני יודע כמה שחור ואספרסו דרושים לו בדרך כלל... אמרתי לו שבעיני הוא לא צריך לצום, האחריות מחייבת אותו להיות ערני לחלוטין, שהרי עוסקים כאן בפיקוח נפש", סיפר השר.

מה ענה בני גנץ?

"בני ענה לי, שבערב כזה הוא לא שותה בפרהסיה. כשהוא חייב קפה או כוס מים כדי לשמור על ערנות הוא משתדל לעשות זאת בחדר, לא בפורום רחב. 'יום צום היום, יום משמעותי בהיסטוריה שלנו, וגם אם אני לא יכול לצום השנה, לא אשתה בפורום רחב'", חשף חברו למפלגה של גנץ.

טרופר, ממשיך לפתוח את הטקס לעם

טרופר | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"בהמשך הערב, בסיום הקבינט ולפני עוד אישור תכניות תקיפה, הוא נכנס לאיזה חדר צדדי ושם אני רואה שמתוך קלסר חומרי המודיעין, הוא מוציא דפים מודפסים של מגילת איכה, ומזמין אותי לקרוא איתו. הוא אחרי לילה ללא שינה ולפני עוד לילה ללא שינה, האחריות עצומה והצרכים אין סופיים, אבל בשפה של בני 'הלילה יש מלחמה, אבל הלילה גם צום תשעה באב'".

טרופר סיים: "בעיניי הפרספקטיבה ההיסטורית והחיבור לשורשים, יש להם קשר עמוק לאמונה בצדקת הדרך גם בימינו ומתוך כך גם להבנה בצורך להילחם בעת הזו. נכחתי בכמה סוגים של קריאות מגילה בתשעה באב בעבר, כזו לא ראיתי".