הרבנית מיכל נגן משתפת מהנס: יהודים ומוסלמים התפללו לרפואת יעקב וחזרנו הביתה

רעייתו של הרב יעקב נגן שאושפז בשבוע שעבר עקב דימום מוחי פתאומי, מודה לכל המתפללים לרפואת בעלה, ביניהם נשיא המדינה: "קיבלתי מסר מנשיא המדינה שלנו, האיש אציל הנפש, שהוא עתיד לשאת תפילה להחלמתו השלמה של יעקב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/08/22 22:25 י באב התשפב

הרבנית מיכל נגן משתפת מהנס: יהודים ומוסלמים התפללו לרפואת יעקב וחזרנו הביתה
הרבנית מיכל נגן, צילום: באדיבות המצולמת

הרב יעקב נגן מישיבת עתניאל אושפז בבית חולים בשבוע שעבר עקב דימום מוחי שהתחיל בפתאומיות. הערב (א') בפוסט מרגש בחשבון הפייסבוק שלה, הודתה רעייתו, ראש "מכינת צהלי", הרבנית מיכל נגן, לכל המתפללים לרפואתו, ביניהם נשיא המדינה, יצחק הרצוג. שמו המלא לתפילה: יעקב מאיר בן אהובה.

כעת התהפכו היוצרות ואני אוחזת בידו 

"להחזיק ידיים. הבוקר קיבלתי מסר מנשיא המדינה שלנו, האיש אציל הנפש, יצחק הרצוג. שהוא עתיד לשאת תפילה להחלמתו השלמה של יעקב, ומבקש לדעת את שמו המלא ושם אימו. ושהוא זוכר אותנו בביקור בבית הנשיא אוחזים ידיים".

"נכון. כל השנים נתתי יד ליעקב כי הוא היה הציר היציב שלי. סביבו הצלחתי לארגן את הסחרחורות של חיי. וכעת התהפכו היוצרות ואני אוחזת בידו כשהוא נמצא במסע בין החיים ובין המוות", כתבה הרבנית.

בדקות אלו ממש - גם הגענו הביתה

הרבנית הוסיפה כי "בשעות הגורליות התפללו על יעקב יהודים ומוסלמים בכל העולם. ואני רואה בזה המשך השיעור שאותו יעקב מלמד. תורתנו תורת חסד היא. והיא מקור של שלום ושל חיבורים. ובורא עולם נתן בידו של יעקב להראות עד כמה תפילות כן עוזרות ויש להן כח לשנות מציאות. בחסדי שמיים יעקב חוזר אלינו יותר ויותר כל שעה".

"בקצב הבלתי נתפס של ההחלמה של יעקב ב24 השעות האחרונות עברנו מטיפול נמרץ למחלקה רגילה ועכשיו, בדקות אלו ממש - גם הגענו הביתה. אני מברכת אותנו - את יעקב ואותי - שלא ירחק היום ונמשיך להסתובב בעולם אוחזים זה בידה של זאת. משיבים לכל באי תבל את הטוב אשר גמלונו".

הנשיא הרצוג: שנהיה מכבדים כל אדם וזהירים בדיבורינו

בבית הנשיא בירושלים נערך היום (א') מפגש מיוחד לנוכח צום תשעה באב. נשיא המדינה בחר בפתח דבריו להקריא לנוכחים ולהתפלל מתוך נוסח תפילת ההקשבה שחיברה הרבנית שרה פרידלנד בן-ארזה, חברת ארגון רבני ורבניות בית הלל. נשיא המדינה איחל גם רפואה שלמה לחבר הארגון, הרב יעקב נגן המאושפז בבית החולים.

לפני שהקריא את התפילה, ביקש הרצוג לאחל איחולי החלמה מהירה לרב יעקב נגן. "בפתח אירוע האחדות וההקשבה הזה, אני מבקש לאחל רפואה שלמה לרב יעקב נגן, אחד מהרבנים האהובים עלי במיוחד - הרב של קבוצת רבני בית הלל, המאושפז בשל מחלה, בבית החולים. רבני בית הלל היו פה לפני כשבועיים באירוע מרגש מאוד. הם חיברו תפילה מיוחדת להקשבה - להקשבה! -שאני אקרא ממנה תפילה. כמובן, הכל אני מקדיש לרפואתו המלאה של הרב יעקב מאיר בן אהובה", אמר הנשיא.

להלן נוסח התפילה אותה ציטט נשיא המדינה יצחק הרצוג: "יהי רצון מלפניך, ה' אלוקינו ואלוקי אבותינו, שתוליכנו לשלום בשדה המפגש בינינו ובין האחר. וחננו באהבת ישראל ובאהבת אדם, ונהיה מכבדים כל אדם, ונהיה זהירים בדיבורינו, ומדייקים בהם ומטיבים בהם. ופתח ליבנו להקשיב לבריותיך בעניין, באמון ובאהבה"