דקות לאחר כניסת הפסקת האש לתוקף: אזעקות בדרום ותקיפות ברצועה

הושגה הסכמה על הפסקת האש והיא נכנסה לתוקף בשעה 23:30. לפני הפסקת האש ערך חיל האוויר תקיפות אחרונות ברצועה | קודם לשעה 20:00 נורו מטחים כבדים לעבר גוש דן ועוטף עזה. 16 בני אדם נפגעו קל כתוצאה מהאזעקות במרכז, בדרום ובשפלה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 08/08/22 01:20 יא באב התשפב

דקות לאחר כניסת הפסקת האש לתוקף: אזעקות בדרום ותקיפות ברצועה
שיגורים מעזה, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

מבצע עלות השחר היום השלישי: בשעה 23:30 נכנסה לתוקפה הפסקת האש בין ישראל וארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלשתיני, אחרי שהייתה אמורה להיכנס לתוקף בשעה 20:00. ראש הממשלה סיים את הערכת המצב המצומצמת בקריה בתל-אביב, ושבע דקות לאחר 23:30 שיגר גא"פ רקטות לעבר הדרום, ואזעקת צבע אדום הופעלה בעוטף עזה ובשדרות. 

צפו: מטס הסיום של חיל האוויר ברצוע עזה:

בדקות שלפני תחילת הפסקת האש ומעט לאחר שנכנסה לתוקף, צה"ל ערך תקיפות נרחבות נגד מטרות הג׳יהאד האסלאמי ברצועה. מספר רב של מטוסי קרב, מסוקי קרב, כטמ״מים ואמצעי תקיפה ואש יבשתית, תקפו מטרות טרור של גא"פ ברחבי רצועת עזה. "בתקיפה שתוכננה מראש, הותקפו מחנות צבאיים, מפקדות ומתחמי אימונים של הארגון", נמסר מדובר צה"ל. 

בתום הערכת המצב שהתקיימה הלילה, ההגבלות לעורף נותרו בתוקף ויש להמשיך ולפעול על פי ההנחיות. דובר צה"ל: "ההגבלות לציבור יבחנו שוב בהערכת המצב שתתקיים בשעות הבוקר".

צילום: דו"צ

ראש מערך ההסברה הלאומי אישר מוקדם יותר הערב את הפסקת האש ואמר כי "מדינת ישראל מודה למצרים על מאמציה. במידה והפסקת האש תופר, מדינת ישראל שומרת לעצמה את הזכות להגיב בעוצמה. לא נאפשר לאף גורם להפר את שגרת חייהם של תושבי מדינת ישראל".

מטחי רקטות כבדים נורו היום (א') בשעות הערב לעבר ישראל ואזעקות נשמעו בגוש דן, אשקלון, שדרות ועוטף עזה. אזרח זר שמתגורר במועצה האזורית שדות נגב נפצע קל מפגיעת רסיס רקטה. יירוטים מעל תל אביב ונתב"ג. ברקע הדיווחים על הפסקת אש, אמר ראש הממשלה יאיר לפיד כי "המטרות המבצעיות של מבצע 'עלות השחר' הושגו ואין תועלת בהמשך המלחמה מבחינה מבצעית".

עקב האזעקות שנשמעו בשעות הערב במרכז ודרום הארץ ובשפלה, טופלו על ידי צוותי הרפואה של איחוד הצלה 16 נפגעים באורח קל. עוד נמסר מאיחוד הצלה כי מדובר בפצועים שמעדו ונחבלו בדרכם למקלטים ולמרחבים מוגנים, ובסיוע למספר נפגעי חרדה. "כלל הנפגעים בשלב זה מצבם מוגדר קל", הוא הוסיף.

19:40 - אזעקות נשמעו בגוש דן.

19:06 - מטחים כבדים לעבר אשקלון ועוטף עזה.

17:57- אזעקות נשמעו ביישובי עוטף עזה, יתד, שדה אברהם, דקל וחולית.

17:20- שלוש נפילות של פצצות מרגמה זוהו לפני שעה קלה במעבר ארז של רשות המעברים במשרד הביטחון. לא היו נפגעים, אך נזק נגרם לגג הטרמינל ורסיסים נפלו לתוך אולם הכניסה מרצועת עזה, שדרכו עוברים בשגרה אלפי פועלים פלסטינים לעבודה בישראל. מעבר ארז סגור לאור המבצע ובכך נמנעה פגיעה רחבה יותר.

צילום: Rahim Khatib/Flash90

17:00- אזעקות נשמעו בשדרות וביישובי עוטף עזה.

16:00- מטחים כבדים קצת לפני השעה 16:00 לעבר ישראל, ואזעקות נשמעו בבאר שבע ובראשון לציון, נס ציונה ועוטף עזה. זמן קצר לאחר מכן נשמעה אזעקה גם באזור אשדוד ואשקלון.